doPrava Modernizace D1 nebude tak laciná, jak se zdálo počátkem roku 2013 po otevření obálek s nabídkami stavebních firem. Ceny ve výběrovém řízení tehdy spadly hluboko pod očekávání státu. Ředitelství silnic a dálnic ale v posledních týdnech připisuje firmám přímým zadáním dalších prací dodatečné peníze, které si první čtyři opravy žádají. Děje se tak v rámci takzvaných jednacích řízení bez uveřejnění. V souhrnu jde o desítky milionů korun.
Například od počátku problematický úsek Lhotka – Velká Bíteš, který měl stát necelých 600 milionů korun, má v červenci na kontě tři nové zakázky za třicet milionů. Jde o úsek, který opravuje firma OHL ŽS. Ta se od počátku přela o nově objevené práce, a v létě 2013 dokonce několik týdnů „stávkovala“. Poté zadavatel mluvil o zvýšení ceny, ale maximálně o miliony. Stejný počet dodatečných zakázek v podobné hodnotě má i úsek Šternov–Psáře, dvě řízení si vyžádala oprava mezi Loktem a Hořicemi.
Ředitelství silnic a dálnic zdůvodňuje vyšší náklady upřesněním nutných prací, které nebylo možné podchytit v původní zadávací dokumentaci.