Menu Zavřít

Opravdová celoroční pneumatika je konečně na světě

13. 1. 2003
Autor: Euro.cz

Přezouvání pneumatik je pro mnoho řidičů takové nutné zlo. Stojí to vždy peníze a čas. Co má však říkat majitel nákladního auta nebo autobusu... Výměna je daleko nákladnější a časově náročnější než u osobního auta. Co byste ovšem řekli na pneumatiku, kterou nasadíte jako zimní, o ona se sama na jaře změní na letní?

Ještě nedávno by taková věc zněla jako sci-fi, ale nyní je to skutečnost. Přední světový výrobce pneumatik Goodyear, totiž uvedl na náš trh ojedinělou zimní pneumatiku pro nákladní automobily a autobusy. Díky promyšlené konstrukci se pneumatika v průběhu své životnosti změní ze zimní na celoroční a její univerzální provedení umožňuje montáž na řízená i poháněná kola. Žhavá novinka do mrazivých dnů se jmenuje Ultra Grip WTS - jde o zkratku anglického názvu Winter Traction Steer, což znamená kombinaci zimní, záběrové a vodicí pneumatiky. Nejmodernější plášť v nabídce Goodyearu je navržený pro montáž na všechna kola, optimalizovaný však je především pro řízené nápravy, kde se také nejčastěji uplatní. Důležitou vlastností bohatě lamelovaného pětižebrového dezénu je jeho univerzálnost. Jak již bylo řečeno, použít se dá jak v zimě, tak i později v letních měsících. „Chytrá pneumatika“ se totiž postupně mění ze zimní na celoroční tím, jak se opotřebovává. S letním využitím samozřejmě „počítá“ i složení běhounové směsi. V závislosti na počtu kilometrů, které nákladní vozidlo či autobus za rok najezdí, vydrží pneumatiky do další zimy, kdy jsou pak nahrazeny novými a celý proces se opakuje. Poté lze použité kostry z předních náprav v autorizovaných protektorovacích závodech Goodyear obnovit dezénem WTD (Winter Traction Drive) speciálně určeným pro záběrové pozice či původním WTS a použít je na hnané nápravy. K dispozici jsou v těchto rozměrech: 315/80R22.5, 295/80R22.5, 315/70R22.5, 385/65R22.5.

  • Našli jste v článku chybu?