Na český trh s cestováním vstoupila minulý týden nová internetová agentura Hnedteď.cz, která sama sebe označuje za jediného skutečného lastminutového prodejce zájezdů v Česku. Server Hnedteď.cz totiž prodává zájezdy, letenky a ubytování maximálně dva dny před odjezdem či odletem, přičemž sám kupující může ovlivnit cenu, kterou nakonec zaplatí. „Zájezdy začínají na prodejních sumách, které označujeme jako cenovou bombu, protože cena u nás je vždy levnější než u samotného organizátora zájezdu. Poté už záleží na trpělivosti samotných cestujících, neboť osm hodin od nasazení zájezdu do prodeje klesá jeho cena každých pět minut,“ říká Miroslav Maštera, ředitel společnosti Hnedteď.cz, která portál provozuje.
Zaplacení je prozatím možné dvěma způsoby: prostřednictvím internetového bankovnictví eBanky, nebo přes platební kartu. Od příštího roku přibude možnost platby v hotovosti. „Největší výhodou je právě úspora času, celý zájezd lze vyřídit v pohodlí domova či kanceláře,“ tvrdí Maštera. S agenturou Hnedteď.cz prý spolupracují desítky největších cestovních kanceláří v zemi mimo EximTours a Fischer. „Poté, co jsme jim nabídli spolupráci, vydaly se tyto kanceláře cestou vlastního internetového prodeje superlastminutových zájezdů,“ vysvětluje Maštera.
Za projektem stojí vedle Maštery, bývalého majitele Sport-Turistu, agentura SaveMax. Náklady na vybudování cestovky prý dosáhly několika milionů korun, přičemž nejnáročnější bylo vybudování systému pro skutečný online prodej. „Vyžádalo si to i velké úpravy v rezervačních systémech našich partnerů, protože my například vstupujeme do systému Čedoku v noci - v době, kdy běžně nikdo nepracuje,“ říká Maštera. Ročně by chtěl prostřednictvím Hnedteď.cz obsloužit alespoň několik tisíc klientů a neobává se, že by Češi měli strach z podobného „smlouvání“ zájezdů. Maštera uzavírá: „Český spotřebitel je na takovýto typ nakupování dovolené již připraven.“