Prodej osobních aut v Česku v letošním roce vzroste o čtyři až pět procent na 282 tisíc až 285 tisíc vozů. Růst potáhnou firmy, které sází na optimistický výhled české ekonomiky. Uvedla to poradenská firma PwC.
Pro české firmy, které stále těží z ekonomické konjunktury ve světě, do budoucna podle zprávy PwC představuje riziko nedostatek pracovních sil a posilující koruna, která od konce intervencí v dubnu 2017 výrazně posílila vůči euru.
Další růst se čeká zejména v kategorii terénních a SUV aut, která je již druhý rok nejprodávanějším segmentem s aktuálním podílem 29 procent. Podíl vozů ve všech ostatních kategoriích klesá.
Prodej osobních aut v Česku v prvním pololetí letošního roku klesl o půl procenta na 143 784 vozů. V samotném červnu prodeje meziročně klesly o 2,64 procenta na 25 932 aut. Největší zájem byl o vozy Škoda s růstem o téměř čtyři procenta na 46 976 prodaných aut za šest měsíců, což je zhruba třetina trhu. Z jednotlivých modelů je nejprodávanější Škoda Octavia, následovaná fabií a rapidem. Vozů značky Volkswagen se prodalo 13 741, Hyundai 10 367, Dacií 8537 a Fordů 7439. Ostatní značky mají menší než pětiprocentní podíl na trhu.
Celkem 71,8 procenta vozů v prvním pololetí koupily firmy. Téměř dvě třetiny všech nových aut jsou s benzinovým motorem, podíl dieselů je 31,68 procenta.
Přečtěte si také komentář Miroslava Zámečníka: