LEOPOLD BAREŠ, ŘEDITEL SPOLEČNOSTI SIPRAL:Česká firma Sipral se specializuje na atypické stavby. Její výrobky se dostaly až na slavnou pařížskou Champs Elysées.* Výrobci luxusních kabelek Louis Vuitton jste dodali mříž do jeho butiku. Jak se česká firma dostane k takto zajímavé zakázce?
LEOPOLD BAREŠ, ŘEDITEL SPOLEČNOSTI SIPRAL: Česká firma Sipral se specializuje na atypické stavby. Její výrobky se dostaly až na slavnou pařížskou Champs Elysées.
* Výrobci luxusních kabelek Louis Vuitton jste dodali mříž do jeho butiku. Jak se česká firma dostane k takto zajímavé zakázce? Tuto zakázku jsme získali díky předchozím projektům, jako byly například Zlatý Anděl či Danube House. Když se vypisoval projekt na rekonstrukci obchodu Louise Vuittona na Champs Elysées, tak nás právě francouzská projekční kancelář, s kterou jsme spolupracovali na Danube House, doporučila pro dodávku dekorativní mříže. Nikdy předtím jsme takovou konstrukci nedělali. Tendr jsme vyhráli nejenom nižší cenou, ale hlavně konstrukčním řešením. * Co tradiční francouzské nectnosti, ochranářství, jistý nacionalismus a neochota mluvit jiným než rodným jazykem? Možná jsem to takhle dříve vnímal. Když jsem jako student přijel do Francie a chtěl jsem s nimi mluvit německy, tak jsem se nedomluvil ani na turistických místech. U tohoto projektu však v tomto problém nebyl. Je to dáno jednak tím, že se jedná o mezinárodní firmu a navíc jeden z našich dvou vedoucích projektů francouzsky hovořil, ale realizační tým, generální dodavatel, projektanti i klient mluvili všichni anglicky. * V čem jste problémy naopak měli?**
Složité bylo například nastavování pracovní doby. Ve Francii je totiž 35 hodin. A naši dělníci pracují minimálně o pět hodin týdně více. Nakonec nám tamní pracovní úřad přeci jen povolil prodlouženou pracovní dobu. Obtížné bylo také prokousat se všemi těmi normami a předpisy. Tento problém jsme však vyřešili díky francouzskému poradci.