Menu Zavřít

Osm z tanku a pes

3. 12. 2002
Autor: Euro.cz

Van je praktický, řazení by mohlo být přesnější

Módní vlna velkoprostorových aut s vysokou střechou má stále nové přírůstky. Týdeník EURO minulý týden otestoval nový Peugeot 807, který právě přichází na trh. Vůz pojme až osm pasažérů a má hodně praktických prvků. Patří mezi ně hlavně variabilita interiéru, kde se samostatná sedadla dají poměrně snadno přestavovat do různých konfigurací. Příjemnou vymožeností jsou boční posuvné dveře, které se ovládají elektrohydraulicky pomocí tlačítka na středním sloupku. Řidič ocení také senzor tlaku v pneumatikách. Co nás ale v kabině zklamalo, bylo hodně nepřesné řazení. Krátká řadicí páka, „rostoucí“ z centrálního panelu, slibuje na první pohled snadné ovládání, ale není tomu tak, hlavně u zpátečky. Na její zařazení je potřeba dost trpělivosti, náročné je také hledání neutrálu. Není ani jasné, proč měl testovaný vůz zadní okno a zadní postranní skla zatmavena, takže při couvání vůbec nebylo vidět dozadu.
Co se týče jízdních vlastností, ty už zase patří mezi aktiva vozu. Diesel o objemu 2,2 litru je úsporný, tichý, a přitom výkonný. Jde celkem dobře odspodu a dokáže auto pohánět (s větrem v zádech) až 180kilometrovou rychlostí.
Stejně jako ostatní automobilky i Peugeot klade velký důraz na bezpečnost. K prvkům aktivní bezpečnosti modelu 807 patří v základní výbavě systém ABS, elektronický rozdělovač brzdných sil (REF), brzdový asistent (EVA) a samočinná aktivace výstražných světel při prudkém brždění. Ve druhé verzi výbavy je pak systém ESP propojený s protiprokluzovým systémem ASR. Prvky pasivní bezpečnosti představují přední, boční a hlavové airbagy, které se objevily poprvé ve své třídě, aktivní přední opěrky hlavy, tříbodové bezpečnostní pásy s předpínači a bezpečnostní sloupek řízení. Peugeot 807 je na trhu ve dvou úrovních výbavy se třemi benzinovými agregáty (2,0, 2,2 a 3,0 l) a dvěma motory HDI (2,0 a 2,2 l). Nejlevnější verze přijde na 859 tisíc korun.

MM25_AI

Peugeot 807 2,2 HDI
(testovaná verze)
Motor vznětový
Zdvihový objem 2179 cm3
Nejvyšší výkon 94 kW
Objem zav. prostoru 225/2948 litrů
Nejvyšší rychlost 182 km/hod
Průměrná spotřeba 7,4 l/100 km
Cena 1 059 000 Kč

  • Našli jste v článku chybu?