Menu Zavřít

Osvětáři místo politruků

20. 3. 2003
Autor: Euro.cz

Armáda

WT100

PRAHA – (flp) Reklamní a public relations agentury větří tučný úlovek. Česká armáda hodlá vydat stovky milionů korun na komunikační strategii. Ta by měla přivést do jejích řad více odborníků a zároveň by měla zvýšit její prestiž. První pokus loni na jaře ani nezačal, když někteří politici obvinili ministra obrany Jaroslava Tvrdíka z toho, že za miliony, které chtěl z armádní kasičky vysypat agenturám, si chce před volbami udělat vlastní agitku. V současnosti se však opět připravuje výběrové řízení. Pro týdeník EURO to uvedl plukovník Dušan Ryban, který loni na podzim jako šéf Ředitelství pro nábor a profesionalizaci ozbrojených sil dostal armádní „osvětu“ na starost. Ryban tvrdí, že vítěz tendru by měl být znám během několika měsíců.
Ministerstvo obrany předpokládá, že informace o armádě poplynou k veřejnosti především prostřednictvím televizních reklam, „agitátoři“ však chtějí využít i jiných informačních kanálů, jako je tisk či reklama v kinech.
První informace o chystané kampani předcházely zprávy, že by ministerstvo obrany mohlo do armádní komunikace dát během šesti let až půl miliardy korun. Tyto odhady byly později revidovány a nyní se mluví o částce mezi dvěmi až třemi sty milionů korun, což pro týdeník EURO potvrdil i Ryban.
Podmínkám původního tendru, který skončil nezdarem, vyhověly tyto komunikační agentury: Ogilvy & Mather, Mark/BBDO, BBK Advertising, Dorland, Publicis a T.T.V.

  • Našli jste v článku chybu?