PRAHA (hat) - Společnosti Autocont vyprší v letošním roce smlouva na provoz portálu BusinessInfo. Agentura CzechTrade proto zveřejnila oznámení o plánovaném vypsání výběrového řízení na provoz tohoto serveru na další čtyři roky. Výběrové řízení se může, ale nemusí, uskutečnit: „Smlouva byla se současným dodavatelem podepsána na čtyři roky s možností jejího prodloužení,“ uvedl vedoucí projektu Michal Sontodinomo. Předchozí výběrové řízení společnost Autocont vyhrála s nabídkovou cenou necelých 45 milionů korun. Provoz portálu nyní zajišťuje ve spolupráci se dvěma subdodavateli. Autorem aplikačního vybavení je firma Logos, redakční služby zajišťuje Nexus Group. Na další čtyři roky předpokládá CzechTrade výdaje ve výši zhruba 60 milionů korun.
Portál integruje informace z mnoha institucí, kromě jiného z ministerstev obchodu a zahraničí nebo Hospodářské komory. V plánu je zavedení elektronických formulářů a elektronického podpisu, zpřehlednění portálu a zjednodušení navigace. Nově by mělo být zavedeno Call centrum s podnikatelskými informacemi.
Cestu k portálu si uživatelé postupně nacházejí. Měsíční průměrná návštěvnost v roce 2003 dosahovala 20 tisíc individuálních přístupů, na konci roku 2004 překročila 37 tisíc. Nejnavštěvovanější český portál Seznam.cz sice tuto hodnotu překračuje téměř stonásobně, srovnání s oborově podobně zaměřenými servery však už vyznívá lépe.
Návštěvnost některých českých serverů
- Server - Počet unikátních návštěvníků za měsíc
- Seznam.cz - 3 248 834
- Finance.cz -126 554
- Patria.cz - 33 983
Zdroj: iAudit