Obchodníci letos díky brzkému příchodu jara a teplému letnímu počasí hlásí výrazný meziroční nárůst prodeje zmrzlin. Češi jsou ale podle obchodníků při výběru zmrzlin konzervativní a nakupují hlavně klasické nanuky s čokoládovou či vanilkovou příchutí. Češi za zmrzliny utratí několik miliard korun ročně.
„Období, kdy zaznamenáváme zvýšený prodej zmrzlin, se každým rokem nepatrně posouvá blíže k zimním měsícům. Letos jsme zaznamenali nárůst již na jaře, které bylo extrémně teplé,“ řekla Veronika Kordová z obchodního řetězce Tesco Stores ČR.
Vyšší zájem o zmrzliny letos hlásí také síť velkoobchodních prodejen Makro. „Naše prodeje zmrzlin vzrostly v meziročním porovnání s předchozím rokem o 14 procent. Výrazný nárůst prodejů je způsoben především teplým počasím, rozšířením nabídky zmrzlin v Makru a zvýšeným zájmem ze strany provozovatelů gastronomických zařízení,“ uvedla mluvčí Makro Cash & Carry Markéta Světlíková.
Největší nárůst Makro podle Světlíkové zaznamenalo v kategorii rodinných balení zmrzlin, která pro své zákazníky nakupují malí obchodníci. Odbyt těchto zmrzlin v obchodech Makro vzrostl meziročně o 42 procent.
„Letošní teplé jaro přineslo dvojciferné nárůsty prodejů oproti tomu loňskému, kdy byly teploty naopak podprůměrné,“ souhlasí ředitelka divize Algida Unileveru ČR Marianne Kirkegaardová. „Pokud počasí po příštích pár měsíců vydrží, mohla by se letos vydařit výborná sezona,“ soudí i Marc Paloma, ředitel divize Nestlé Zmrzlina pro Česko a Slovensko.
Celkově Češi za zmrzliny ročně utratí podle odhadů asi sedm miliard korun.