Když dojde na měření rychlosti na D1, hlavním argumentem je vždy zvýšení bezpečnosti. Nový ministr dopravy Kremlík (za ANO) před časem uvedl, že přínos v oblasti bezpečnosti potvrzují odborné studie. Místo „odborných studií“ existuje studie pouze jedna, která je sama o sobě velmi diskutabilní. Samotný počet nehod v daných úsecích nezávisí na přítomnosti měření, ale na jiných faktorech.
Úsekové měření na D1 je v dnešní době už dobře zavedenou praxí. Zavedl ji minulý ministr dopravy Dan Ťok. Důvodem měla být vyšší bezpečnost a jak se podle MDČR později ukázalo, rychlostní kamery údajně přinesly vyšší plynulost a nižší počet nehod. Také policie se úsekového měření zastává. Třeba ředitel dopravní policie Tomáš Lerch ještě minulý rok tvrdil, že „nehody ve zúžení způsobují nejvíce řidiči, kteří nezvládnou rychlou jízdu, narazí do dočasných svodidel a zablokují tím provoz v úseku i na několik hodin.“ Právě proto se počet měřených úseků rozšířil. Letos se měřilo na čtyřech místech. Podle zprávy serveru novinky.cz by kamery měly spolu s ukončením prací z daných úseků do zimy zmizet.