Komárek se v srpnu žení Miliardáře Karla Komárka čeká důležitá životní událost, ale žádná akvizice to nebude. V současnosti vrcholí přípravy na svatbu s jeho dlouholetou partnerkou Štěpánkou. Obřad by se měl podle informací týdeníku Euro konat na ostrově Ibiza a bude jej následovat pět dnů trvající oslava. Vzhledem k místu konání lze předpokládat, že to bude velmi kvalitní a náročná „party“.
Japonci převzali „růžové noviny“ Japonský mediální konglomerát Nikkei převezme vydavatele věhlasného ekonomického listu Financial Times. Japonci zaplatí nakladatelství Pearson 844 milionů liber. Transakce vyrazila mediálnímu světu dech nejen kvůli tomu, že s Nikkei se nepočítalo, ale rovněž zaplacenou cenou. Japonci dali za magazín 2,5násobek tržeb. Nicméně když před dvěma lety kupoval šéf Amazonu Jeff Bezos list Washington Post, zaplatil za něj 250 milionů dolarů, tedy jen 40 procent tržeb deníku.
Do Číny krteček, na Filipíny Seifert Český ambasador Jaroslav Olša podepsal s filipínskou stranou memorandum, které má kulturně sblížit dvě rozdílné země: Česko a Filipíny. V místním jazyce proto vyjde výběr z díla Jaroslava Seiferta, do češtiny budou zase přeloženy filipínské básně a eseje. Filipíny mají štěstí, že nespadají jako Čína do zájmu byznysmena a exministra obrany Jaroslava Tvrdíka. Místo s držitelem Nobelovy ceny by si Česko museli spojovat s krtkem.
27 proseb za mýto Ministerstvo dopravy chce vyhlásit otevřené výběrové řízení na provoz mýta po roce 2016, kdy končí smlouva firmě Kapsch. Kritiky, kteří ministerstvu vyčítají, že nový tendr opět nahrává Kapschi, by rád úřad umlčel. Ve výběrovém řízení by proto chtěl mít hodně zájemců, aby alespoň naoko probíhal konkurenční boj. Jenže jak to zařídit? Řešení už je na světě. Úřad Dana Ťoka iniciativně oslovil sedmadvacet firem, aby se do výběrového řízení přihlásily.
Němci kupují svým autům bezpečnost Němečtí automobiloví výrobci Daimler, Volkswagen a BMW stáli na konci minulého týdne těsně před uzavřením společné koupě softwaru Here Maps od Nokie za 2,7 miliardy eur. Finský výrobce původně požadoval téměř čtyři miliardy, ale nepodařilo se mu udržet další zájemce (Uber, Alibaba). Šéf Daimleru Dieter Zetsche řekl agentuře Reuters, že hlavním motivem kupujících byla snaha zajistit co největší bezpečnost softwaru, jejž ovšem hodlají poskytovat i konkurenci.
Maďarsko, kde bují korupce na berňáku Šéfka maďarského daňového a celního úřadu (NAV) Ildikó Vidová odstoupila. Na jaře vyšlo najevo, že se minulý rok ocitla na seznamu lidí, jimž Washington zakázal vstup do USA pro podezření z korupce. Vidová podala demisi již 20. května, ale médiím oznámila svůj odchod i jeho příčinu (americká ambasáda ji odmítla jmenovat s ohledem na ochranu osobních údajů) až minulý týden, kdy jí vypršela příslušná dvouměsíční lhůta. Její funkci bude dočasně vykonávat viceprezident Árpád Varga.
Kam doskáče Klokánek? Propracované PR metody Fondu ohrožených dětí (FOD), který spravuje zařízení Klokánek, zafungovaly. Podle informací týdeníku Euro vláda tento týden projedná mimořádnou dotaci 30 milionů korun určenou právě pro fond. Nijak nerozporujeme, že FOD odvádí bohulibou činnost. Nicméně dávat peníze někomu, kdo chronicky špatně hospodaří, nám nepřijde smysluplné. FOTO • archiv
Největší demoliční firmou bude stát Premiér Bohuslav Sobotka slíbil, že stát zaplatí až 250 milionů korun za demolici vybydlených domů na Ústecku. Premiér by nicméně měl nechat uhradit alespoň likvidaci zničených domů místní politiky, kteří celou zkázu způsobili. Nejdřív zpackanou privatizací domů a poté přehlížením zločinného byznysu s chudobou, který stát velkoryse dotoval příspěvky na bydlení. Ostatně říká se tomu integrace, ne?
50 000 000 000 Kč Praha se rozhodla, že nová trasa metra D v úseku Pankrác–Písnice bude stát 50 miliard korun. Na to odvětila opoziční ODS, že se koalice asi zbláznila, když zvolila variantu o 20 miliard dražší než tu loni schválenou za primátora Hudečka, která vycházela lehce přes třicet miliard. Jeden by se lekl, že dopravní podnik platí strojvedoucí jako astronauty. Ukázalo se, že ne. Bývalá koalice počítala s nasazením současných ruských souprav, nové metro má být bez řidičů.