Italský malovýrobce supersportovních automobilů se pochlubil zakázkovým provedením modelu Huayra. Jeho zvláštností jsou detaily odkazující na předchozí model značky, Zondu.
Společnost Pagani Automobili vyrábí exkluzivní supersportovní automobily, které vznikají v počtu maximálně několika desítek kusů ročně a stojí desítky milionů. Pagani má v nabídce jediný model, dvoudveřové sportovní kupé Huayra. Pohání ho šestilitrový dvanáctiválec o výkonu přes 500 kW, který pro Pagani na zakázku vyrábí Mercedes-AMG.
Huayra Pearl existuje v jediném exempláři, jedná se o speciální objednávku náročného zákazníka
Celá plánovaná produkce Huayry v objemu 100 kusů byla vyprodaná už před více než rokem a společnost postupně vyrábí objednané vozy. Jedním z nich je Huayra Pearl, vytvořená na objednávku zákazníka společnosti Refined Marques. Ta se specializuje na prodej těch nejexkluzivnějších vozů a kromě centrály ve Francii má pobočky v Saúdské Arábii, Kataru, Číně, Rusku a Švédsku.
Pagani Huayra Pearl se pyšní speciálním modrým lakem s viditelnou strukturou uhlíkových vláken, z nichž je karoserie vyrobena. Aerodynamické prvky odkazují na různé verze dřívějšího modelu Pagani, který se jmenoval Zonda. Dělené zadní křídlo připomíná Zondu S, nasávací otvor na střeše pak ultimativní Zondu R.
Specialitou vozů Pagani jsou originální, velmi zdobně provedené interiéry
O ceně „perlové“ Huayry není nic známo. Představu o cenové hladině si ale můžeme udělat dle běžnějších verzí. Ve standardním provedení stojí Huayra něco přes milion eur bez DPH a dalších místních daní, což v přepočtu na koruny a dopočítání daně činí přibližně 35 milionů korun. Přiobjednat si lze například parkovací kameru za 125 tisíc korun, dvoubarevné lakování za půldruhého milionu či celokarbonovou karoserii (jako má verze Pearl) za 2,9 milionu korun.
Novinkou v nabídce je Huayra BC, nová varianta se sníženou hmotností, zvýšeným výkonem a různými technickými i designovými změnami. Ceny tohoto modelu začínají na 2,3 milionu eur (62 milionů Kč).
Automobilku Pagani založil v roce 1992 argentinský přistěhovalec Horacio Pagani. Ve své předchozí praxi se zabýval výrobou dílů z uhlíkových kompozitů a úzce spolupracoval s Lamborghini. Model Zonda získal světovou proslulost, když se objevil v kultovním pořadu Top Gear britské televize BBC.
Pagani Automobili sídlí v „údolí supersportů“ v italské provincii Modena, kde mají domov i Ferrari, Maserati a Lamborghini.
Čtěte dále:
Stojí desítky milionů, ale na silnici nesmějí a závodit také ne
Exkluzivní ojetina na prodej: McLaren F1 za cenu pěti nových Bugatti