Reklama
PRAHA (buš) - Kdyby ho někdo hledal, je v pojišťovně. Jinak se ale ředitel-tenista z reklamní kampaně pro klientský servis České pojišťovny probojoval do finále EURO EFFIES 2005, evropské ceny za účinnost reklamy, což je něco jako komunikační Wimbledon. Kromě toho má Česká agentura BBK Advertising ve finálovém short listu ještě druhé zastoupení - kampaň S námi na to máte pro Home Credit. A konečně se v prestižní evropské soutěži prosadil i třetí český zástupce: agentura Ogilvy ONE za komunikaci nové značky Zentiva.
Pragmatici domácího komunikačního sektoru, reprezentovaní právě vedoucími manažery obou našich finalistů, tentokrát dostali za pravdu. Byť pravověrní kreativci někdy tvrdí, že účinnost kampaní je ve skutečnosti obtížně měřitelná, letošní čeští finalisté mají v souboji po ruce pádnou argumentaci.
Záměrem kampaně Home Creditu bylo vyvinout koncept globální komunikační strategie značky použitelný ve všech zemích plánované expanze. Výsledky jsou prokazatelné: „Meziroční nárůst počtu podepsaných smluv v roce 2004 činil v České Republice 20 procent, na Slovensku čtrnáct, a v Rusku dokonce 355 procent,” uvádí Simona Lišková, account director agentury BBK. V případě klientského servisu České pojišťovny reagovala pojišťovna na zostřené konkurenční prostředí v sektoru, kdy cenová diferenciace ztrácí akviziční potencionál. Dokonale demonstrativní kampaň se bezpochyby vydařila i po kreativní stránce.
Brandová operace jménem Zentiva v režii Ogily ONE patří k nejodvážnějším projektům svého druhu. Fúzované značky Léčiva i Slovakofarma byly veřejností vnímány velmi příznivě, takže nebylo možné žádnou zvolit jako nástupnickou. Po roce komunikačního úsilí ovšem brand Zentiva identifikovalo jako tuzemskou značku farmaceutických produktů celých 55 procent populace.