Menu Zavřít

Pane, pojďte si hrát

10. 9. 2010
Autor: Euro.cz

Zábava

bitcoin školení listopad 24

Celosvětový trh s videohrami vzroste do roku 2014 na 86,8 miliardy dolarů z loňských 52,5 miliardy. Ročním růstem o 10,6 procenta bude druhým nejrychleji se rozvíjejícím segmentem na trhu zábavy a médií, hned po reklamě na internetu a v mobilech. Ve své studii Global Entertainment & Media Outlook 2010–2014 to alespoň uvádí společnost PricewaterhouseCoopers (PwC).
Dávno za zenitem jsou klasické počítačové hry. PwC očekává během následujících čtyř let propad trhu z loňských 3,8 miliardy dolarů na 3,5 miliardy v roce 2014. Největší videoherní segment, konzole, bude z loňských 28,2 miliardy dolarů posilovat ročně v průměru o 5,5 procenta. Díky rostoucí dostupnosti 3G sítí a rychlému internetu se herním konzolím budou svou kvalitou a uživatelským zážitkem stále více přibližovat videohry pro mobilní telefony. Velký potenciál mají zejména hry a aplikace na bázi rozšířené reality (augmented reality), která je již dostupná na iPhonech, Androidech i dalších chytrých telefonech. Slibnou budoucnost předpovídá studie PwC též aplikacím a službám založeným na určování geografické polohy.
„Významný potenciál mají mobilní telefony i v oblasti reklamy. Příjmy z reklamy v mobilech jsou sice ve srovnání s mobilním internetem zatím zanedbatelné, v následujících pěti letech by ale měly růst ročně zhruba o třetinu,“ říká Jan Smejkal, odborník na telekomunikace ze společnosti PricewaterhouseCoopers Audit. Uživatelů mobilního internetu neustále přibývá, v roce 2009 jich bylo téměř 1,7 milionu a dle studie se má jejich počet do roku 2014 zvýšit na 4,3 milionu.
Český trh videoher do mobilních telefonů by měl do roku 2014 růst průměrným tempem patnáct procent ročně. Velký a Malý Medvěd, kteří se v animovaném filmu Břetislava Pojara potkali poprvé u Kolína v roce 1965, by se nestačili divit.

  • Našli jste v článku chybu?