Menu Zavřít

Pánská záležitost - Audi A6 2,7 Turbo Quattro

18. 11. 2002
Autor: Euro.cz

Německá automobilka myslela nejen na rychlost, ale i na pohodlí a bezpečnost Každý správný automobilový fanoušek už po přečtení nadpisu ví, o čem bude řeč. A pro ty, kteří ještě netuší, musím podotknout, že tentokrát půjde o auto pro pravého chlapa, s těžkou spojkou a volantem, šestistupňovou převodovkou, pohonem všech kol a dvěstěpadesáti koňmi pod kapotou.

Německá automobilka myslela nejen na rychlost, ale i na pohodlí a bezpečnost

Každý správný automobilový fanoušek už po přečtení nadpisu ví, o čem bude řeč. A pro ty, kteří ještě netuší, musím podotknout, že tentokrát půjde o auto pro pravého chlapa, s těžkou spojkou a volantem, šestistupňovou převodovkou, pohonem všech kol a dvěstěpadesáti koňmi pod kapotou.

Svést se z nadupaným autem je pro každého milovníka aut opravdový svátek, a tak i já jsem ke generálnímu dovozci Audi notně pospíchal. Není se co divit, čekal na mě totiž opravdový krasavec nebo chcete-li krasavice v podobě Audi A6 2,7 Turbo Quatro, navíc ještě se sportovním paketem. Na první pohled vypadá tahle „ášestka“ trochu konzervativně, ale pokud by se člověk pečlivě věnoval jednotlivým detailům, zjistí, že před ním stojí klasický sedan s opravdovým sportovním srdcem. Už jen impozantní rozměr pneumatik 235/45/17, dvě chromované koncovky výfuků a xenonové světlomety dávají tušit, že tohle nebude ledajaký model.

Prostor a pohodlí

Dobré auto by mělo být hezké nejen z venku, ale především zevnitř, ostatně uvnitř vozu tráví majitel nejvíce času. U Audi tohle dobře vědí a na rozdíl od modelů jiných automobilek jsou jejich vozy hezké jak z venku, tak i zevnitř. Musím se přiznat, že nejsem zrovna milovník vozů koncernu Volkswagen, a to především kvůli sjednocenému designu a použití například stejných ovládacích prvků v interiéru vozidla. Ovšem interiér téhle „ášestky“ mě víc než mile překvapil. Místa je v autě dostatek, a to ve všech ohledech, materiály uvnitř vozu jsou vybrány s důrazem na luxus a tichost celého interiéru. Ostatně ticho je první faktor, který zaujme každého, kdo právě nasedne. Zvuková izolace je u modelu takřka dokonalá. Sportovní, středně tvrdá příplatková sedadla mají výborný tvar s dobrým bočním vedením a jsou nastavitelná všemi směry. Lahůdkou je bederní opěrka na obou předních sedadlech, která se dá polohovat nejen horizontálně, ale také vertikálně. Každý si tak může „vyladit“ sedadlo na míru a je jedno, jestli měříte dva metry, nebo jen sto šedesát centimetrů. Pochvalu si také zaslouží sportovní volant s airbagem a středně silným věncem, jehož tvarování je dost zvláštní, ale ergonomicky skvěle propracované. Na volantu chybí ovládání audio soustavy a tempomatu, což považuji v této kategorii vozů za citelný nedostatek. Tempomat je nešťastně umístěn na páčce ovládání směrovek a ovládání audia chybí úplně. Přes věnec tříramenného volantu, který je mimochodem nastavitelný ve dvou osách, je dobře vidět na palubní desku se šesti kruhovými přístroji s kovovými rámečky. Přístroje jsou červeně podsvíceny a kromě rychlosti, otáček motoru, teploty vody a stavu paliva v nádrži sledují také napětí v akumulátoru a teplotu oleje v motoru. V otáčkoměru je navíc integrován m alý display, na kterém si můžete vyvolat údaje s palubního počítače. Ovládání palubního počítače je umístěno na páčce ovládání stěračů a informace, které se z něj dají „vydolovat“, jsou standardní. Tedy počet ujetých kilometrů, průměrná a okamžitá spotřeba, předpokládaný dojezd na zbytek paliva v nádrži, čas strávený v autě, termíny výměny olejů a tak dále. Nejvíce ovladačů je ovšem nad středovou konzolí. Kromě velké audiosoustavy s CD měničem na šest cédéček, kazetovým magnetofonem a radiem se zde také nachází ovládání dělené klimatizace, která mimochodem skvěle drží teplotu bez výkyvů, a dále je zde také vypínač protiprokluzového systému ESP, který jsem ovšem neměl odvahu vypnout. Pochvalu zaslouží i dobře umístěná loketní opěrka s polohováním a úložným prostorem, vyklápěcí přihrádky na všech dveřích či důmyslné vyklápěcí stojany na nápoje na palubní desce a mezi zadními sedadly. Na zadních sedadlech je dost místa i pro tři urostlé chlapíky. Sedadla jsou vybavena hlavovými opěrkami a sklopnou loketní opěrkou, uvnitř které se skrývá lékárnička a ve víku za ní je namontován nepromokavý vak na lyže. Všechna tónovaná determální skla se dají elektricky ovládat s příslušných dveří a z místa řidiče. Řidič má navíc možnost uzamknout celý vůz pouhým stiskem tlačítka na výplni dveří, čehož jsem hodně využíval při cestování Prahou. Inu, člověk nikdy neví, kdo se vám bude chtít podívat do kufru, zrovna když stojíte na křižovatce. Systém zamykání dveří se dá nastavit i tak, že auto vás zamkne automaticky po rozjezdu a dosažení rychlosti asi 40 km/h. Perfektně fungují také vyhřívaná zpětná zrcátka. Pokaždé, když jsem ráno vyjížděl, se z nich doslova kouřilo, jak intenzivně „topily“. Když už jsem u ranních startů, udělal bych chybu, kdybych nezmínil další výhodu. Auto sice nemá vytápění sedadel, ale věřte, že ho nepotřebuje. Interiér je totiž vytopený přibližně do dvou minut. Stejně grandiózní prostor, jaký nabízí „ášestka“ cestujícím, najdete i v zavazadlovém prostoru. Nebudu se teď zabývat vyčíslováním jeho objemu, který stejně najdete v tabulce technických parametrů, ale věřte, že kufr tohohle auta je doslova „tunel“, a to i přesto, že v podlaze zavazadlového prostoru se skrývá plnohodnotná rezerva a v bočních výplních třeba subwoofer od firmy Bose.

Ďábel pod kapotou

Srdcem a chloubou tohohle auta je ovšem motor. Pod přední kapotou se totiž skrývá benzinový šestiválec do „V“ s objemem 2700 cm3, s výkonem 250 koní, točivým momentem přes 300Nm a maximální rychlostí 250km/h, která je bohužel na této hranici omezena. Pokud bychom chtěli zajít do detailů, tak ani název tohoto modelu není úplně správný. Vidlicový šestiválec je totiž přeplňován dvěma turby a správné označení by tedy mělo znít: Audi A6 2,7 Biturbo Quattro. Pro převod výkonu na všechna trvale poháněná kola je použita šestistupňová manuální převodovka, která je pro mě tak troch zklamáním. Jednotlivé stupně jsou sice dobře „spočítány“, ale přesnost kulisy řadicí páky je skoro nulová, a to mi přijde u sportovně laděného vozu poněkud nedomyšlené. Jednotlivé rychlosti se obtížně „hledají“, zvláště pak rychlosti uprostřed kulisy, jako čtyřka a pětka. Občas dojde dokonce i k záměně, prostě chcete dát pětku a skočí tam trojka a podobně. Dá se na to zvyknout, ale prvních pár kilometrů musíte některé rychlostní stupně doslova hledat. Už po rozjetí se s autem pochopíte, komu je tenhle model určen. Ano správně, nám mužům. Doufám, že se zástupkyně něžného pohlaví neurazí, ale tohle auto pro ně rozhodně není. Snad jen několik návštěv posilovny by vám pomohlo. Spojkový pedál je totiž hodně tvrdý a navíc servo řízení pracuje tak, aby pro otáčení volantem bylo nutné vyvinout značnou sílu. Takže dámy, bohužel. Ježdění s „ášestkou“ je opravdový zážitek. Dvěstěpadesát koní v motoru vás doslova zaboří do sedadel na všechny rychlostní stupně. Dokonce i na šestku auto citelně zrychluje. Ovšem nejvíce adrenalinu dostanete do krve při prudkém rozjezdu. Po překročení 2000 otáček za minutu se totiž zapínají obě turba a vůz doslova vystřelí za plynem. Rozjezd na jedničku, pak zařadit rychlou dvojku a ručička tachometru je na stovce za pár sekund. Úměrné výkonu motoru jsou i brzdy, na všech kolech samozřejmě kotoučové. U benzinky jsem ovšem vždycky „plakal“. Jó, když se jezdí rychle, něco to stojí. Po týdnu ježdění ukazoval palubní počítač průměrnou spotřebu něco přes 14 litrů na 100 kilometrů. Na to, že jsem většinu z 900 kilometrů ujel po dálnicích, je to celkem dost. Ovšem autu, které můžu bez obav řídit jen jednou rukou i ve 250 kilometrové rychlosti, to klidně odpustím.

Technické parametry

Audi A6 2,7 Škoda Superb

Turbo Quattro V6 2,8 30V

Rozměry d x š x v (mm) 4796 x 1810 x 1453 4803 x 1765 x 1465

Pohot. hmotnost (kg 1660 1501

Převodovka Manuální šestistupňová Manuální pětistupňová

Motor Zážehový vidlicový Zážehový vidlicový

šestiválec, přeplňovaný šestiválec s přímým

dvěma turby vstřikováním

Zdvihový objem (cm3) 2671 2771

Max. výkon (kW) 184/5800 ot./min. 142/6000 ot./min.

Točivý moment (Nm) 350/1800-4500 ot./min. 280/3200 ot./min.

0 - 100 km/h (s) 6,8 8,0

Max. rychlost (km/h) 248 237

Spotřeba - kombinovaná (l/100km) 11,8 9,9

bitcoin_skoleni

Objem zavaz. prostoru (l) 431 462

Cena základního modelu včetně DPH 1 580 000 Kč 1 067 900 Kč

  • Našli jste v článku chybu?