Okolí logistického centra u pardubického přístavu se v blízké době dočká výrazných změn. Jejich cílem je vytvořit zde rozsáhlý logistický terminál, který bude přístupný vodní, silniční i železniční dopravou. Stavební práce mají začít v roce 2007. Předpokládaná výše investice se zatím plánuje v řádu stovek milionů korun.
Okolí logistického centra u pardubického přístavu se v blízké době dočká výrazných změn.
Jejich cílem je vytvořit zde rozsáhlý logistický terminál, který bude přístupný vodní, silniční i železniční dopravou. Stavební práce mají začít v roce 2007. Předpokládaná výše investice se zatím plánuje v řádu stovek milionů korun. Podle krajského radního pro dopravu Miloslava Macely by až tři čtvrtiny těchto nákladů mohly pokrýt dotace z evropských fondů. N ový areál se napojí na stávající železniční trať mezi Pardubicemi a Hradcem Králové v železniční stanici Rosice nad Labem. Výstavba počítá také s nadzvednutím současné trati na Chrudim, což umožní vybudovat do terminálu novou silniční komunikaci.
Podle Macely se rovněž otevře prostor pro rozšíření velmi zatíženého silničního tahu kolem rafinerie Paramo na čtyřproudou komunikaci, která se napojuje na dnešní komunikaci vedoucí k pardubické průmyslové zóně ve Starých Čivicích. „Předtím byly plány na několikapatrovou silniční křižovatku. Tímto řešením se dá ve velké míře využít současná silnice,“ uvedl Macela.
Vyřeší se i problém sousední nevyhovující křižovatky U Trojice na příjezdu do Pardubic směrem od Hradce Králové. S tímto plánem už souhlasily také České dráhy. „Jedna větev nové komunikace povede přímo na Přelouč, kam se v současnosti jezdí přes několik obcí, a bude obsluhovat právě i průmyslovou zónu,“ dodal radní.