Hledání strategického partnera
PRAHA (bor) - Představenstvo a dozorčí rada Českých drah (ČD) schválily vstup investora do akciové společnosti Railreklam, kterou dráhy stoprocentně vlastní. Železnice chce do roka začít hledat strategického partnera, se kterým založí společný podnik. „Dráhy si zachovají kontrolu ve firmě, aby bylo možné ovlivňovat reklamu na nádražích a dalších prostorech drah,“ řekl týdeníku EURO mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. Railreklam patří stabilně do první desítky firem v oblasti venkovní reklamy. Teď zaujímá v tomto segmentu šesté místo a ovládá zhruba šest procent trhu. Jako jedna z mála dcer ČD vykazuje každoročně zisky. „Firma roste, zvyšuje se objem zakázek a tržeb,“ uvedl její ředitel Jiří Otava. Tržby se loni pohybovaly kolem 60 milionů korun. Railreklam vlastní 1400 billboardů, 300 city lightů a 300 nosičů reklamy na mostech.