Modernizace dálnice D1 není zajímavou kulturní, vzdělávací ani charitativní akcí a rozhodně si nezaslouží za všechny peripetie s ní spojené neplacenou reklamu. Překvapivé tedy je, proč se jí zrovna v tomto, byť poslední dva měsíce okurkovém, období dostává tolik mediální pozornosti. A to pozornosti ještě větší od chvíle, kdy na jaře spolu Ředitelství silnic a dálnic ČR a Český rozhlas 1 Radiožurnál uzavřely mediální partnerství.
Jak lze vyčíst z meziročního srovnání poslechovosti českých rádií, loňské jaro na tom byl Radiožurnál velice tristně, meziročně ztratil 60 tisíc posluchačů, podle výsledků měření poslechovosti v prvním čtvrtletí letošního roku počet posluchačů oproti předchozímu kvartálu stagnuje.
Nicméně, jak prohlásil šéfredaktor rozhlasové Jedničky Jan Pokorný, bramborová medaile nestačí, Radiožurnál musí být v poslechovosti mezi českými rádii alespoň třetí. Proto také nedávno rozjel novou kampaň, která má poukazovat na jedinečnost vysílání ve třech hlavních proudech, mezi nimiž jsou právě i informace z dopravy.
Podobné, zdánlivě „nesmyslné“ mediální partnerství veřejnoprávních médií a ostře sledované veřejné události jsme zažili loňské léto. Česká televize a Český rozhlas se staly partnery pochodu homosexuálů Prague Pride, což vyvolalo kontroverzní reakce hlavně ze strany českých politiků. Přestože se média veřejné služby obhajovala tím, že referováním o Pride podporují odstraňování společenských stereotypů.
Jaký „vyšší“ cíl ale plní Radiožurnál partnerstvím s ŘSD, zůstane zřejmě běžnému konzumentovi mediálních obsahů skryto. Je přece jen okurková sezona.
Autor je člen Výkonné rady Asociace PR agentur
Čtěte také:
Válka o krajnici končí, na D1 u Velké Bíteše se vrátili dělníci