HIT POSLEDNÍHO EVROPSKÉHO AUTOSALO NU SE ZASE O KROK PŘIBLÍŽIL ČESKÉMU TRHU. VW GOLF PÁTÉ GENERACE BUDE PODLE SLIBŮ DOVOZCE V PRODEJI OD ÚNORA 2004. UŽ DNES AUTOMOBILKA NABÍDLA PÁR VOZŮ NOVINÁŘŮM K PRVNÍM TESTOVACÍM KILOMETRŮM.
Nejvíc novinek není vidět
Zatímco německé tovární linky v symbolicky přejmenovaném městě „Golfsburg“ kvůli obrovskému návalu objednávek a rezervací nastavují směny a narychlo stahují montážní techniky z celého koncernu, český trh na pátou generaci Golfu bude ještě čtyři měsíce čekat. Pátá řada již přes třicet let oblíbeného vozu se jen minimálně navenek liší od předchozí generace. To může být chápáno jako nevýhoda či nedostatek. Ale také i naopak. Německý konstruktér podle všeho dostal zadání nevyděsit věrné majitele pokročilejší části střední generace. A tak na podobně splývavé a neutrálně oblé karoserii vystupují jen inovované reflektory a zadní svítilny, které jsou podle poslední módy vykroužené do sportovního tvaru. Velmi příjemným prvkem nového automobilu je rozměrnější interiér. Díky tomu i vzrostlejší postava celkem pohodlně nastoupí a nebude se koleny opírat o záda přední sedačky. Sedáky dostal Golf prověřené z Touranu. Jsou sice mírně tužší, ale přitom pohodlné, a i jejich boční vedení je uspokojivé. Jedna z mála viditelných inovací je tříramenný volant se silným věncem. Novinkou je také možnost ovládání audia i hands-free sady. Přístroje v konzervativní palubní desce jsou dobře přehledné, logicky uspořádané a s modrým podsvícením. Dalším novým viditelným detailem jsou krátké příčníky mezi konzolí a středovým tunelem. Působí sportovně, ale mohou se snadno stát omezujícím bodem pro koleno většího řidiče. Golf V má tradičně velmi dobré jízdní vlastnosti. Podvozek pro něj v předpremiéře odzkoušelo již Audi A3. Zatímco při běžném příměstském i městském provozu se prosadí především příjemně naladěné odpružení, při razantní jízdě se zase projeví rozhodnou stabilitou zvětšený rozvor. Hned při prodeji bude možné vybírat z benzinových i dieselových motorů. Nejsilnějším a jaksi doplňkovým agregátem bude 2.0TDI/ 103kW. Ovšem většina zájmu bude pravděpodobně orientována na benzinové motory 1.4/55kW a 1,6FSI/85kW a na naftový 1.9TDI/77kW. Největší počet novinek nového Golfu je skryt v konstrukci. Tak například při odření dveří už není třeba draze vyměňovat celé křídlo, ale stačí objednat jen vrchní krycí plech.
+ KLADY
* technická spolehlivost
* úsporné a výkonné motory
* vynikající jízdní stabilita
* větší vnitřní rozměry
- ZÁPORY
* minimální designové odlišení
* vyšší nákupní cena
* chybějící kombi verze
* hlasitější benzinový agregát
Zvláštní pozornost zaslouží
otvírák na lahve zasazený za páku ruční brzy
TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA
VW Golf 1.6 FSI
Obsah motoru 1598 ccm
Počet válců 4
Max. výkon 85 kW
Točivý moment 155 Nm
Maximální rychlost 192 km/h
Zrychlení z 0 na 100 10,8 s
Převodovka 5-manuální
Spotřeba ve městě 8,5 l/100 km
Spotřeba na dálnici 5,3 l/100 km
Spotřeba průměrná 6,4 l/100 km
Provozní hmotnost 1220 kg
Délka 4204 mm
Šířka 1759 mm
Výška 1485mm
Zavazadlový prostor 350/1305 dm3
Objem nádrže 55 l
Cena dosud nestanovena
JAK NA DPH? Pokud se týká odpočtu daně, půjde u nového Golfu hned o dvojí zklamání najednou. Především se vůz dostane na český trh až těsně před vstupem ČR do Unie, což je také nejzazší termín, kdy finanční experti očekávají zrušení odpočtového nákupu aut. A pak se také prokáže, zda skutečně Volkwagen nebude mít ve verzích Golfa variantu kombi! NA CO TO AUTO JE?**
Historie už bohatě prověřila předchozí čtyři generace Golfů, že je to doslova auto na všechno. Pro vynikající technickou životnost si ho oblíbily jak firmy doručovatelské a servisní, tak i velké společnosti, které Golf pasovaly na referentský vůz. O nový vůz je zatím největší zájem z řad privátních majitelů, ovšem první signály větších hromadných nákupů dealeři již zaznamenali také.