Tržní hodnota lídra trhu krátkodobého ubytování, společnosti Airbnb, se v reakci na koronavirovou krizi snížila o 16 procent na 26 miliard dolarů (600 miliard korun) oproti poslednímu ohodnocení z podzimu 2017. Od té doby ale hodnota společnosti ještě vzrostla, podle některých odhadů až na 40 miliard dolarů. Airbnb tak kvůli šíření nemoci přišla až o 14 miliard dolarů. Nižší hodnota kalifornského startupu reaguje na až 90procentní propad v poptávce o krátkodobé pobyty po celém světě. Ve snaze ušetřit Airbnb zastavila všechny své marketingové kampaně za 800 milionů dolarů a hledá nové investory.
Generální ředitel a zakladatel Airbnb Brian Chesky přesto v posledních dnech oznámil několik kroků, kterými chce pomoci hostitelům. Na ně má koronavirová krize také zásadní dopad, jelikož zůstali prakticky ze dne na den bez příjmů. Airbnb mezi ně rozdělí 250 milionů dolarů (téměř šest miliard korun) tak, aby jim proplatila alespoň 25 procent z hodnoty zrušených pobytů. Dalších deset milionů dolarů (230 milionů korun) Airbnb rozdělí mezi takzvané superhostitele (prověření ubytovatelé) ve formě grantů.
Vedle Airbnb výrazně klesly i tržní kapitalizace ostatních velkých hráčů v cestovním byznysu. Hodnota Expedie, největší online cestovní kanceláře na světě, poklesla o 58 procent, hotelový řetězec Hilton ztratil 44 procent a Booking.com 37 procent hodnoty.