Skandálem globálních rozměrů je bezesporu to, co se nyní odehrává kolem podvodů Volkswagenu s emisemi. Padají připodobnění k účetnímu skandálu Enronu či krachu Lehman Brothers.
Nicméně přes hrozící škody v rozsahu desítek miliard eur na pokutách a dalších neskutečných sum na odškodnění zákazníků není problém Volkswagenu problémem celého automobilového odvětví, a tudíž ani problémem globální ekonomiky. Jezdit auty se méně nebude.
To je ale to jediné, co může nás Čechy uklidňovat. Nejde jen o Škodu, která nepochybně pocítí propady prodejů a bude se podílet na náhradě škod. Na autoprůmyslu stojí obrovská část ekonomiky a dodavatelé dílů to odskáčou s ní, i když mají odběratele i mimo koncern VW.
Spíš než vyšší platy lze čekat propouštění. Mimochodem nastává okamžik, kdy můžeme znovu ocenit, že máme vlastní měnu. A euro za 27 korun je možná příliš pevný kurz.
Čtěte také:
Falšování emisí se týká 1,2 milionu vozů automobilky Škoda
Volkswagen s sebou stahuje BMW i Daimler, dohromady ztratily 40 miliard eur
Volkswagen drtí skandál s emisemi, akcie se propadly o pětinu