Pekárny loni vyrobily o deset procent méně pečiva než v roce 2008. Největším problémem byl prudký propad cen, především v supermarketech.
Autor: Martin Siebert
„Nastartoval jej obchodní řetězec Lidl a následoval nelítostný souboj mezi řetězci, kde v honbě za rekordně nízkou cenou byly zbraní základní pekařské výrobky,“ uvedl předseda představenstva Podnikatelského svazu pekařů a cukrářů Oldřich Týř. Obchodní řetězce podle něj dále zvyšovaly poplatky vybírané od dodavatelů a prodlužovaly doby splatnosti za zboží. Přetrvával také dlouhodobý problém pekařů, jímž je vrácení neprodaného pečiva.
Přestože hospodářská krize zasáhla obor méně než jiná odvětví, projevila se také odklonem nakupujících k levnějším druhům pečiva a rostly také dovozy mražených pekařských polotovarů. Podle Českého statistického úřadu výrobní cena kilogramu pšeničného pečiva od ledna do prosince loňského roku klesla téměř o sedm korun na 26 korun. Spotřebitelská cena se snížila z 50 korun na necelých 34 korun. Obdobně klesala též cena chleba, marže se tak snížila pekařům i obchodníkům.