Menu Zavřít

PĚKNÝ, ALE DRAHÝ ŠPÁS

30. 1. 2002
Autor: Euro.cz

Nejmenší mercedes si nevedl v Česku přes vysokou cenu špatně

MM25_AI

Nejmenší mercedes – Třída A – si loni nevedl v České republice přes svoji vysokou cenu špatně. Prodalo se přesně sto kusů, což není zlé při skutečnosti, že za stejné peníze (půl milionu korun v nejlevnější verzi A 140) lze pořídit třeba Audi A3 nebo i větší vozy. Zvláště když uvedení Mercedesu A na trh v roce 1997 provázel skandál. Při testu stability se automobil převrátil na bok. Konstruktéři pak museli upravit podvozek. Čím si nejmenší mercedes získal v Česku zákazníky?
Vozu nepochybně prospěl loni na jaře nový facelift a především prodloužení rozvoru o sedmnáct centimetrů. Týdeník EURO otestoval tuto delší verzi vybavenou turbodieselovým agregátem 1.7 o výkonu sedmdesát kilowattů a s automatickou převodovkou. Hlavní předností vozu, jehož základ vyjde na 589 000 korun, je hodně místa především na zadních sedadlech. Z „áčka“ se natažením podvozku stalo velkoprostorové auto, ve kterém si i lidé sedící vzadu mohou pohodlně natáhnout nohy. Řidič díky vysokému posedu a prosklenému interiéru vidí velmi dobře i dozadu. Užitečná je variabilita zadních sedaček, které lze uvolnit stlačením páčky a posunout jednoduše dopředu, aby se tak zvětšil kufr. Jednoduchým pohybem je také možné ze zadního sedadla udělat sedačku pro dítě. Ta je totiž do zadní lavice integrována. Překvapivě výkonné je topení, které u dieselových motorů není vždy nejpružnější. Dalším kladem je motor, který dokáže vozu dát rychlost až 180 kilometrů v hodině při průměrné spotřebě kolem šesti litrů nafty na sto kilometrů jízdy. Všechny vlastnosti dohromady pak z dieselového Mercedesu Třídy A dělají užitečný a praktický vůz do města, ve spojení s automatem lehce ovladatelný i pro méně zdatné řidiče. K záporům patří menší stabilita automobilu v ostrých zatáčkách, v nichž řidič nemá pocit stoprocentní kontroly nad autem. Není divu – „áčko“ koncipované jako městský vůz - je vysoké a navzdory koncepci „v každém rohu jedno kolo“ není určeno pro meziměstské rallye. Druhým negativem je cena – testovaný vůz (s poměrně bohatou výbavou) vyšel na 880 914 korun, za které lze už pořídit slušnou limuzínu.

Mercedes-Benz A170 CDI Rozměry: 3606 x 1719 x 1575 mm
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec Objem: 1689 cm 3
Maximální výkon: 70 kW (95 k) Nejvyšší rychlost: 180 km/h
Spotřeba paliva (průměr): 6,5 l/100 km
Objem zavazadlového prostoru: 390 l
Cena nejlevnější Třídy A: 499 000 Kč
Cena testovaného A 170 CDI (základ): 589 000 Kč
Prodalo se loni: 100 kusů (Třída A celkem)

  • Našli jste v článku chybu?