SPOJENÍ PRAHA-OSTRAVA Trasa Praha-Ostrava láká konkurenci. Kromě devíti párů vlaků společnosti Railtrans by mělo obě města denně spojovat také 16 párů autobusů Student Agency. České dráhy chystají zrychlení Pendolina přibližně o dvacet minut a lepší propojení s dalšími velkými městy Moravskoslezského kraje.
SPOJENÍ PRAHA-OSTRAVA
Trasa Praha-Ostrava láká konkurenci. Kromě devíti párů vlaků společnosti Railtrans by mělo obě města denně spojovat také 16 párů autobusů Student Agency. České dráhy chystají zrychlení Pendolina přibližně o dvacet minut a lepší propojení s dalšími velkými městy Moravskoslezského kraje.
Nový jízdní řád by měl od letošního prosince přinést velkou novinku: První soukromé rychlíky v Česku, které pojedou z Ostravy do Prahy tři hodiny a 37 minut, jen o několik minut déle než nyní Pendolino. Cena jízdenky se společností Railtrans do druhé třídy by neměla převýšit 250 korun. Firma chystá navíc speciální služby, například stevarda pro každý vagon první třídy. Základní cena jízdenky do Ostravy Pendolinem je 500 korun.
Konkurenci zvýší i další autobusy Student Agency, které zatím jezdí mezi Ostravou a Prahou osmkrát denně. „Většina autobusů už jezdí plně obsazených, takže plánujeme do konce roku linku posílit. Autobusy by měly odjíždět každou hodinu,“ řekl ředitel firmy Radim Jančura. Autobusy dopraví cestující do Prahy za čtyři a půl hodiny, cena jízdenky se pohybuje od 150 do 290 korun.
České dráhy chtějí soukromým firmám konkurovat především rychlostí. Od prosince zkrátí cestu z vybraných měst severní Moravy do Prahy pod čtyři hodiny, tedy až o pětinu. „Doba jízdy Pendolina se zkrátí přibližně o dvacet minut ke třem hodinám, na přímé spoje do hlavního města budou lépe navazovat vlaky z Českého Těšína, Havířova, Opavy, Bohumína, Karviné a Frýdku-Místku. Z těchto měst budeme garantovat dopravu do Prahy nejvýše za tři hodiny a 50 minut,“ řekl mluvčí drah Aleš Ondrůj.
Nejrychlejší, ale výrazně dražší, zůstává letecká doprava. Jednosměrná letenka bez slev z mošnovského letiště u Ostravy do Prahy-Ruzyně přijde na 4433 korun. K čistému času letu (65 minut) je třeba připočítat dopravu do Mošnova (asi 20 kilometrů) a z ruzyňského letiště do centra Prahy.
Provozování soukromého rychlíku mezi Ostravou a Prahou plánuje i Student Agency. „Za dva, nejpozději za tři roky chceme na trati jezdit ve vlastních luxusních rychlovlacích,“ řekl Jančura. Podle něj s ním chtěla společnost Railtrans uzavřít dohodu, aby jejich vlaky jezdily pod značkou Student Agency. „Nakonec jsme na to nepřistoupili. Ty vlaky budou velmi staré a jejich kvalita nižší, i když služby mohou být na úrovni,“ dodal Jančura.