Menu Zavřít

PENNY MARKET přispěl seniorům a ocenil vlastní zaměstnance

4. 5. 2020
Autor: Penny Market

Nejrozšířenější tuzemský maloobchodní řetězec vybral téměř 700 tisíc na pomoc starším občanům, do personálu investoval 40 milionů a s ohledem na poptávku posílil personál.

Společnost
PENNY MARKET, maloobchodní řetězec s nejvyšším počtem prodejen v České
republice, věnovala Nadaci Krása pomoci 685.593 korun na organizaci nákupů a
psychologickou péči pro osamělé seniory. Tato částka je výsledkem prodejů
časopisu S PENNY U STOLU, z každého prodaného čísla dala firma na pomoc starším
občanům tři koruny.

„Naše
spolupráce s Nadací Krása pomoci je dlouhodobá, a právě v této době se ukazuje,
jak je pomoc seniorům důležitá. Jsme rádi, že můžeme tímto způsobem pomoci, a
to těm nejpotřebnějším. V dnešní době je to pro nás vyjádřením respektu a úcty
k těm, kteří nám pomáhali dnešní svět vytvářet,“ uvedla Zlata Ulrichová,
ředitelka strategického marketingu PENNY.

Taťána
Gregor Brzobohatá, zakladatelka nadace, k tomu dodala: „V současné situaci jsme
nesložili ruce do klína, naopak jsme přizpůsobili naši činnost a pomáháme dál.
Kontaktujeme naše klienty z řad osamělých seniorů a ptáme se, jestli mají
všechno, co potřebují. Často jim chybí nejen základní potraviny, ale také
informace a podpora. Zajišťujeme tedy primárně nákupy potravin a drogerie,
pomáháme s placením složenek nebo vyzvedáváme léky".

Ředitelka
nadace Michaela Stachová pomoc ocenila a připomněla, že pro pracovníky nadace
je současná situace velmi náročná. „Telefonátů je každý den hodně a jsou velmi
emotivní. Proto jsem ráda, že máme podporu od našich dlouhodobých partnerů jako
je PENNY, díky které věřím, že všechno zvládneme. Moc děkujeme i zákazníkům
PENNY," řekla.

Na konci
loňského roku společnost PENNY předala Nadaci Krása šek na 639.848 korun. Od
roku 2017, kdy spolupráce začala, věnovala maloobchodní firma na pomoc seniorům
přes 2,5 milionu korun.

Přes 40 milionů pro zaměstnance

Pro vlastní
pracovníky vyčlenila PENNY MARKET, v souvislosti s aktuální koronavirovou
krizí, přes 40 milionů korun. Tímto způsobem se rozhodla ocenit jejich nasazení
v této těžké době. Od poloviny března pobírají všichni zaměstnanci na
prodejnách a v logistice o 15 % vyšší hodinovou mzdu, za uplynulý měsíc obdržel
navíc každý z nich jednorázový poukaz na nákup v hodnotě 1500 korun. V přepočtu
na počet zaměstnanců jde o jednu z nejvyšších částek na jednotlivce v rámci
retailu.

„Nesmírně si
vážíme všech, kteří nám v této době pomáhají zajistit zásobování obyvatel
potravinami a udržet naše prodejny otevřené. Nechceme přistupovat k jednorázové
plošné odměně za práci v tomto složitém období. Považujeme za spravedlivější
navýšit všem, kteří v tuto dobu zajišťují chod všech prodejen a centrálních
skladů, odměnu za každou odpracovanou hodinu o 15 %. Znamená to, že si
zaměstnanci mohou polepšit až o několik tisíc korun měsíčně,“ zdůraznil Mathias
Mentrop, jednatel PENNY MARKET.

Navýšení
objemů nákupů, které znamená, že zákazníci chodí nakupovat méně často, ale
odebírají větší množství, si vyžádalo i posílení personálu. PENNY přijala
několik stovek nových zaměstnanců, brigádníky i kolegy na standardní pracovní
smlouvu. Vymohla rovněž firma KiK Textil, která zapůjčila řetězci zhruba 100
lidí. „Během necelé hodiny od uveřejnění výzvy našim zaměstnancům se nám
přihlásilo 70 dobrovolníků,” sdělil Martin Štastný, jednatel KiK.

Opatření proti covid-19

S cílem
maximálně snížit rizika šíření korovinové nákazy dokončila společnost PENNY
MARKET v posledním březnovém týdnu instalaci ochranných přepážek u všech
pokladen na 31 pražských pobočkách. V průběhu dalších dnů byly těmito
přepážkami dovybaveny pokladny na všech 385 prodejnách po celé republice.

„Velmi
rychle jsme navrhli technické řešení a začali s výrobou přepážek z plexiskla na
naše pokladny. Instalace zabere pár desítek minut, ale musíme si uvědomit, že
pro nás to při počtu našich prodejen znamená více než 1600 pokladen po celé
republice. O to víc musím ocenit práci našich lidí, kteří toto opatření
dokázali tak rychle realizovat,“ uvedl Václav Šíma, vedoucí stavebního oddělení
PENNY. Současně firma vyznačila na podlahách svých prodejen vzdálenosti pro
bezpečný odstup mezi zákazníky. Zaměstnanci obdrželi dostatečný počet roušek,
průběžně dostávají osobní desinfekční gely nebo jednorázové rukavice. Platí
zpřísněná pravidla pro úklid a desinfekci, včetně košíků nebo madel chladících
boxů. Investice do desinfekce a sanitační činnosti odhaduje firma na miliony
korun.

bitcoin_skoleni

O společnosti PENNY MARKET Česká republika

Společnost
Penny Market s.r.o. je dceřinou společností mezinárodního obchodního řetězce
REWE, který je jednou z největších světových obchodních společností. Na český
trh vstoupil PENNY MARKET před 23 lety, tedy v roce 1997, a zaměřil se na
rozvoj nových prodejen v regionech. Díky tomu dnes provozuje přes 385 prodejen,
což je nejširší síť v ČR, a poskytuje práci více než 5600 zaměstnancům.
Pravidelně slaví úspěchy v programu Volba spotřebitelů a svým zákazníkům nabízí
věrnostní program PENNY karta.

  • Našli jste v článku chybu?