Menu Zavřít

Penta může rozšířit Letiště Vodochody, soud zamítl stížnost ministerstva

8. 3. 2017
Autor: Jan Kouba, Euro

Nejvyšší správní soud zamítl kasační stížnost ministerstva životního prostředí proti rozsudku, který umožňuje rozšíření Letiště Vodochody. Přípravy na jeho rozšíření tak pokračují, řekl dnes mluvčí investiční skupiny Penta Ivo Mravinac, která je investorem projektu.

Ministerstvo loni rozhodlo, že znovu projedná posudek vlivu na životní prostředí pro rozšíření letiště, který v roce 2014 zrušilo pro údajné chyby. Posudek stále nedodalo, až po jeho vydání může letiště nedaleko Prahy zažádat o územní rozhodnutí.

„Rozsudek Nejvyššího správního soudu je povzbudivým vítězstvím, ale boj s úřední mašinérií nekončí, protože ministerstvo životního prostředí, jak je vidět z jejich dosavadního postupu, ani nehodlá postupovat podle platných zákonů a dále nezákonně bráni realizací záměru Letiště Vodochody,“ uvedl dnes ředitel Letiště Vodochody Martin Kačur.

Podle rozhodnutí Nejvyššího správního soudu musí správní orgán identifikovat újmu, která hrozí jednotlivým účastníkům a případně veřejnému zájmu a tyto újmy poté poměřovat. „Proti tomuto rozsudku nejsou opravné prostředky přípustné,“ uvádí rozsudek.

„Ministerstvo rozsudek od Nejvyššího správního soudu dosud neobdrželo. Budeme se moci vyjádřit až poté, co se seznámíme s důvody, pro které nebylo kasační stížnosti vyhověno,“ sdělila mluvčí resortu.


Česká letadla jsou znovu v kurzu. Přečtěte si více:

Miroslav Tutter vlastní podnik Zlin Aircraft od roku 2009. Každých 14 dní tu vyrobí jedno letadlo.


Podle starostky Máslovic Vladimíry Sýkorové z iniciativy Stop letišti Vodochody, se sdružení obcí, které jsou proti rozšíření letiště, bude dál snažit projektu zabránit. Konkrétní kroky ale zatím nejsou určené, zástupci obcí se podle ní budou muset sejít. „Pro Máslovice vidím největší riziko v hluku a dopravním zatížení,“ dodala starostka.

Kladný posudek z roku 2013 obsahoval přes 120 podmínek, které investor musí splnit. Šlo například o dostavbu přivaděče na dálnici D8 nebo omezení pro noční lety. Kvůli stížnostem starostů okolních obcí, kteří podali 40 podnětů, ho ministerstvo prověřovalo a v roce 2014 zrušilo. Obce se kromě nadměrného hluku obávaly například i dopadu na podzemní vody.

MM25_AI

„Z podmínek uvedených ve stanovisku EIA podle názoru Nejvyššího správního soudu plyne, že vlivy záměru na oblasti vodního hospodářství, na které poukazovala obec Zlončice, byly ve stanovisku EIA identifikovány, popsány, posouzeny a vyhodnoceny,“ uvádí rozhodnutí Nejvyššího správního soudu.

Dále čtěte:

Kolem letiště Vodochody už nové domy nevzniknou

Odbočka přes komunistu: jak vyvlastnit letiště


  • Našli jste v článku chybu?