Menu Zavřít

PĚT AKČNÍCH KUSŮ

3. 10. 2001
Autor: Euro.cz

Volkswagen

MM25_AI

PRAHA – Pětadvacet let po prvním sportovním Volkswagenu hodlá wolfsburská automobilka uvést na trh limitovanou čtyřsetkusovou sérii akčních modelů Golf GTI. Pro český trh bude k dispozici z této série pouze pět vozů, jejichž cena bude činit činí 965 300 korun. Nový akční model Golf GTI, který se vyrábí výhradně ve třídveřovém provedení a exkluzivně v rudém, stříbrném a černém laku, se od svých sourozenců řady Golf odlišuje mnoha detaily. Patří mezi ně například osmnáctipalcové disky kol
BBS z lehkých slitin, na které se obouvají nízkoprofilové pneumatiky rozměru
225/40 R18. Nepřehlédnutelné jsou rozšířené dveřní prahy, přední a zadní spoilery nebo mohutná chromovaná koncovka výfuku o průměru devadesáti milimetrů.
Také interiér modelu Golf GTI je poměrně osobitý a jasně deklaruje sportovní ambice tohoto vozu. Dominantním prvkem jsou především přední černě čalouněná anatomická sedadla Recaro. K tradici se akční Golf GTI hlásí také svým tříramenným sportovním volantem nebo koncovkou řadicí páky v podobě golfového míčku. V nově stylizovaném přístrojovém panelu mají své místo čtyři kruhové měřicí přístroje s rámečky z leštěného hliníku. Ten našel uplatnění i u dalších interiérových prvků, které tak kontrastují s převažujícím černým čalouněním interiéru.
Srdcem modelu Golf GTI je přeplňovaný čtyřválcový zážehový motor o objemu 1,8 litru, který se díky využití vyspělých technologií (například pětiventilový rozvod, mezichladič nasávaného vzduchu, elektronické vstřikování paliva) chlubí výkonem 132 kilowattů.
Výkon motoru se přenáší prostřednictvím speciálně přizpůsobené šestistupňové manuální převodovky. Krátké odstupňování jednotlivých rychlostí převodovky se odráží ve výborných dynamických vlastnostech: Za optimálních podmínek dokáže Golf GTI zrychlit z klidu na 100 km/h během 7,9 sekundy, jeho maximální rychlost činí 222 kilometrů v hodině. Vůz se také chlubí výjimečnou výbavou: do standardu patří například elektronický stabilizační systém ESP nebo protiblokovací systém ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly.

  • Našli jste v článku chybu?