Moskevská radnice plánuje prodloužit metro v ruské metropoli do roku 2023 o nových 134 kilometrů, na nichž vznikne 55 stanic. Investice do podzemky město razantně navýšilo již před několika lety. Jen loni v ruské metropoli přibylo 33 nových kilometrů a 17 stanic.
V průběhu příštích pěti let se síť moskevského metra prodlouží na dvojnásobek proti stavu z roku 2010. Vyplývá to z plánu radnice, který představil zástupce starosty Marat Chušnulin. Loňské prodloužení o 33 kilometrů je rekordním přírůstkem v 84leté historii podzemky.
Jeli jste moskevským metrem?
Součástí aktuálního plánu rozšíření podzemního dopravního systému je vybudování šesti vozových dep a 34 přestupních stanic. Nejnáročnější částí je pak velká okružní linka, která má mít po svém dokončení 70 kilometrů a 31 stanic. V loňském roce bylo otevřeno šest z nich, letos by měly přibýt další dvě. Od roku 2011 bylo metro prodlouženo o 137 kilometrů se 73 stanicemi.
Na rozvoji moskevské podzemky se vedle domácích podílejí i čínské firmy. V polovině letošního dubna ohlásila společnost China Railway Construction Corporation (CRRC) podpis smlouvy o výstavbě části linky pod jihovýchodní částí ruské metropole. CRRC má budovat úsek dlouhý 6,4 kilometru nákladem 27 miliard rublů (asi 9,6 miliardy korun).
CRRC se podílí i na výstavbě části velkého okruhu, od roku 2017 staví jeho 4,6kilometrový úsek. Další firma vysoutěžila letos v únoru.
Rusko není jedinou zemí, kam Číňané vyvážejí své know-how ohledně budování infrastruktury. Podzemku či lehké nadzemní přepravní systémy staví i jinde. Velké pole působnosti mají v Africe. Příkladem jsou nové linky v Nigérii či Etiopii.
Přečtěte si: