T-Mobile
PRAHA (oh) - Operátor T-Mobile v loňském roce zvýšil čistý zisk téměř o třináct procent na 4,967 miliardy korun. Tržby firmy vzrostly o šest procent na necelých 28 miliard. „Loňský rok nám potvrdil, že jdeme správnou cestou,“ říká generální ředitel operátora Roland Mahler. Na mysli má především své prohlášení z podzimu roku 2003, kdy oznámil, že T-Mobile se chce během čtyř let stát jedničkou na českém mobilním trhu jak v počtu zákazníků, tak ve finančních ukazatelích. Loni dokonce T-Mobile svého největšího konkurenta, společnost Eurotel, předstihl, když měl v polovině roku o 40 tisíc zákazníků více. Na konci roku 2005 však evidoval Eurotel 4,68 milionu klientů, o padesát tisíc více než T-Mobile. „Na našem cíli se nic nemění. Myslím, že jsme dokázali, že jsme připraveni ho splnit. Už jen proto, že v tržbách rosteme třikrát rychleji než náš hlavní konkurent,“ tvrdí Mahler.
V loňském roce T-Mobile zaměřil svou strategii zejména na majitele pevných linek a na datové služby. Podíl nehlasových služeb na tržbách stoupl o jeden procentní bod na 21 procent, rostl však především počet tarifních zákazníků, jichž za loňský rok přibylo téměř sedmnáct procent na 1,288 milionu. „Snažili jsme se klientům ukázat, že naše mobilní síť může plnohodnotně nahradit pevné linky. Více než 117 tisíc zákazníků služby Pevná plus potvrzuje, že naše strategie je správná,“ říká finanční ředitel T-Mobilu Otakar Král.
V souvislosti s nárůstem zákaznické báze se T-Mobile musí stejně jako jeho konkurenti potýkat s propadem průměrného výnosu na jednoho klienta. Takzvaný index ARPU, včetně útrat zahraničních návštěvníků v síti T-Mobile, loni klesl o 4,2 procenta na 482 korun.