Zatímco světovým akciím předpovídáme v roce 2014 růst, najde se několik titulů, kterým se příliš dařit nebude. K nim řadíme i sektor s francouzským luxusním zbožím. Rovnoměrně vážené portfolio pěti luxusních francouzských značek – L’Oréal, LVMH, Hermes, Christian Dior a Kering – si od svých minim v roce 2009 připsalo téměř 300 procent.
Pomohla hlavně mohutná poptávka čínské vyšší třídy. Relativní výkonnost tohoto portfolia k indexu MSCI Europe na klouzavé 12měsíční bázi byla však v poslední době slabá, což souvisí s ekonomickým zpomalením v Číně. Velké luxusní domy tak hlásí nižší prodeje a přebytečné zásoby právě kvůli nižšímu čínskému zájmu.
Všech pět francouzských akcií se obchoduje zhruba na poměru 11,6 budoucí hodnoty EV/EBITDA, přičemž u světových akcií je toto číslo 9,6. Skupina francouzských akcií tedy není úplně drahá.
Když se však zaměříme jen na tituly L’Oréal a Hermes, které se obchodují na hodnotách 15,3, respektive 17,4 poměru budoucích ocenění a EBITDA, je jasné, jak vysoká tato čísla jsou, započtemeli zpomalující poptávku z Číny. Pokud tedy o francouzském luxusu prohlásíme, že „party už skončila“, nepůjde ani tolik o čísla absolutní jako spíše ta relativní.
Čína bude i nadále patřit mezi nejrychleji rostoucí ekonomiky na světě. Neporoste ale dost na to, aby i francouzský luxus posiloval obvyklým tempem.
Autor je hlavní akciový stratég Saxo Bank
Čtěte také:
Luxusní zboží rekordně zdražuje, zájem o ně přesto roste
Papež luxusu Bernard Arnault opět prchá ze socialistické Francie