Dlouhodobým prodejním hitem Peugeotu na českém trhu je malý městský model 207. Dovozce letos pro jeho fandy připravil lahůdku – sportovní verzi GT, která se prodává zhruba od půl milionu korun.
Autor: Peugeot
Peugeot 207 navázal před třemi roky na předchozí řadu 206, která se dosud prodává. Zakulacený hatchback dostal nový přední nárazník s mohutným otvorem sání, který je typickým znakem značky už několik let. Modernizace se dočkal i interiér, který nyní působí luxusnějším dojmem. Pod kapotou auta může být některý z celkem devíti motorů, od nejslabšího benzinového o objemu 1,4 litru s 54 kilowatty až po nejvýkonnější verzi GT vybavenou zážehovým agregátem 1,6 THP o výkonu 110 kilowattů.
TECHNICKÉ ÚDAJE |
model - Peugeot 207 GT typ vozu - pětidvéřový hatchback motor - zážehový čtyřválec objem válců - 1,6 litru max. výkon - 110 kilowattů max. rychlost - 210 km/h zrychlení 0-100 km/h - 8,1 s spotřeba - 7 l/100 km kufr - 267 litrů cena (s DPH) - 493 400 Kč |
Právě tuto exkluzivní verzi jsme měli k dispozici pro redakční test. Při jízdách nás příjemně překvapil interiér s hliníkovými doplňky palubní desky a hliníkovou hlavicí řadicí páky. Našim zádům dělala radost sportovně tvarovaná sedadla s bočním vedením. Oči zase těšila panoramatická střecha nad hlavou a přisvětlování v zatáčkách, žaludek kolébal dobře vyladěný podvozek. Hlavní devizou „gétéčka“ byl ale zmíněný motor, vyvíjený prý ve spolupráci s konstruktéry z BMW. Čtyřválec je první jednotkou z nové skupiny benzinových motorů s přímým vstřikem paliva a nese výstižné označení THP (Turbo High Pressure). Nízko položené maximum točivého momentu nám zajišťovalo zajímavou charakteristiku jízdy s maximálním komfortem. Tomu napomáhal také turbokompresor Twin-Scroll, poprvé použitý u motoru s podobným zdvihovým objemem válců. Výkon by ale vykoupen mírným navýšením spotřeby. Náš palubní počítač ukazoval při testech průměrných 7,8 litru na sto kilometrů jízdy (výrobce uvádí průměr 7 litrů).
Výsledek testu? Peugeot 207 je zajímavá lahůdka pro sportovní jízdu, chlubí se solidní výbavou s koženým volantem, bočními airagy, dvouzónovou klimatizací a hliníkovými koly. Naším testem prošlo GT bez ztráty bodu, jediným problémem bude jeho cena. Na úrovni půl milionu korun se už nalézají větší a výkonnější vozy.
JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ |
Peugeot 207 GT je hezká hračka pro zájemce o sportovní jízdu. Malé auto je obratné ve městě, rychlé na dálnici a přitom reprezantativní. Je ale trochu drahé, model 207 můžete mít nejlevněji za 254 900 korun, za verzi GT si pak připlatíte téměř půl milionu. |