Menu Zavřít

PEUGEOT 307 HROZÍ OCTAVII

8. 8. 2001
Autor: Euro.cz

Francouzi sází na prostorný interiér

Škodě Octavia, dominující v České republice mezi vozy střední třídy, přichází tvrdý konkurent. Jedná se o nový Peugeot 307, který má ambice narušit hegemonii domácího výrobce. Jeho základní verze se začala prodávat za 420 tisíc korun, což je zhruba stejná úroveň se středně vybavenou octavií. Nabízí přitom více místa, než může poskytnout oblíbené auto z Mladé Boleslavi. „Myslím, že model 307 ocení zejména rodiny s dětmi, jde o prostorný vůz s celou řadou bezpečnostních prvků, které jsou pro tento segment vozů nadstandardní, říká generální ředitel Peugeotu ČR Frank Le Bris o novém vozidle. Na český trh je model 307 dodáván ve čtyřech verzích: XR, XR Présence, XT a XSI, ve čtrnácti barevných provedeních, s pěti typy interiérů a s třemi benzinovými a jedním naftovým motorem. Jak nová „třistasedmička vlastně vypadá? Při tvorbě modelu se automobilka nespokojila s pouhým zhotovením nástupce populární 206, ale rozhodla se nově definovat koncept hatchbacku s ohledem na více prostoru, světla, dynamické vlastnosti a funkčnost. Peugeot 307 disponuje dvouprostorovou karoserií, blížící se svým jednolitým tvarem k jednoprostorové. Osobitost tohoto modelu se podle výrobce vymyká běžnému pojetí dvouprostorových vozů a zahajuje novou etapu ve vývoji společnosti Peugeot. Ta je doprovázena příchodem vozů, jakými jsou Coupé 406, modely 206, 607 a 206 Coupé Cabriolet. Společnost Peugeot vybavila model 307 systémy, které byly doposud výsadou luxusních vozidel: ABS s elektronickým rozdělovačem brzdných sil, systém podpory brzdění v kritických situacích, ESP a systém proti prokluzu kol ASR. Ke standardu patří také čelní, boční a hlavové airbagy, aktivní přední opěrky hlavy se systémem bránícím jejich zasunutí, bezpečnostní sloupek řízení, pyrotechnické bezpečnostní pásy a aktivní opěrka nohy. V průběhu příštího roku má být na českém trhu k dispozici také takzvaná telematická výbava auta, která se bude skládat z rádia, CD s GPS a systému GSM WAP. Ten by přitom měl rozpoznat hlas řidiče pomocí hlasové syntézy. K dispozici bude také palubní navigační systém (CD–ROM).

  • Našli jste v článku chybu?