Menu Zavřít

Peugeot 308 CC 2,0 HDI: Prostě pro potěšení

4. 9. 2011
Autor: profit

Peugeot před pár lety znovuobjevil kabriolety s pevnou skládací střechou, zlomový model 206 CC byl navíc i cenově dostupný. Dnes to mají Francouzi samozřejmě mnohem obtížnější, konkurence už je podstatně větší. Jak si s ní poradí modernizovaná „třistaosmička“ CC?

Foto: Peugeot

I když se to možná nezdá, kabriolety s pevnou skládací střechou nejsou výdobytkem začátku 21. století. Byla to právě automobilka Peugeot, která s touto koncepcí přišla už v roce 1935 u modelu 402 Eclipse Coupe. Opravdový rozmach se ale dostavil až se zmíněnou 206.

Má šmrnc

Dospělejší 308 CC prošla na začátku roku modernizací – stejně jako ostatní zástupci řady 308. Při výčtu změn exteriéru možná dostanete pocit, že je jich málo, přesto je podivuhodné, jak moc se výraz auta změnil. Zmizela přehnaně „rozšklebená“ tlama, vůz dostal efektní pásky LED diod pro denní svícení, přibylo trochu chromu a přepracován byl i přední nárazník a světlomety. Výsledkem je opravdu šmrncovní vzhled. Tvary vozu jinak zůstaly zachovány, a platí tedy to, co v případě předchůdce. V Peugeotu si celkem dobře poradili s obtížným úkolem vytvořit elegantní vůz, ale zároveň myslet na pevnou skládací střechu.

Někoho možná pohorší předimenzovaná barokní záď, ale i to má svůj význam. Skrývá totiž praktický a především rozměrný zavazadelník – ostatní výrobci často na podobnou „maličkost“ nemyslí. I po složení střechy tu je k dispozici 266 litrů, což v pohodě stačí na dva středně velké kufry s věcmi na týden pro dva.

Překvapivý luxus

U příjemných překvapení zůstaneme i po usednutí do parádních sportovně tvarovaných sedaček. Ty mají zabudované větrací otvory, kterými může v případě chladnějšího počasí proudit teplý vzduch kolem krku cestujících. Potěšující záležitost.

Stejně kladný je pak celkový dojem z interiéru. Kvalitní a hodnotně vyhlížející materiály doplňuje přesné zpracování. Více pozornosti by však možná zasloužil velký a nudný volant. I tak ale celkový dojem doslova nadchne a to je u vozu, do kterého je po stažení střechy vidět, mimořádně důležité.

Peugeot 308 CC 2,0 HDI

motor vznětový čtyřválec

objem 1 997 cm3

max. výkon 103 kW (136 k)

max. rychlost 208 km/h

max. toč. moment 340 N.m

z 0 na 100 km/h 10,8 s

spotřeba 6,6 l/100 km

cena test. modelu 719 900 Kč

Peugeot 308 CC má sice i zadní sedadla, nepřekvapí ale, že fungují spíše jako „nouzovky“ – pro převoz na kratší vzdálenosti nebo transport dětí. Pasažéry potěší i účinná aerodynamika, při zdvižených oknech je víření vzduchu v kabině opravdu minimální. Za celou dobu testu jsem neměl ani jednou potřebu instalovat deflektor, tedy ochranu proti proudění vzduchu.

Kabrio a nafta?

bitcoin_skoleni

Ano, je to tak. Pod kapotou testovaného vozu vrněl dvoulitrový turbodiesel, což možná konzervativní řidiče zvedne ze židle. Pravda ale je, že k charakteru auta se hodí. Zvlášť když se chová tak kultivovaně a úsporně – spotřeba se pohybuje do sedmi litrů. „Třistaosma“ CC nadto není žádný sportovec, přestože má schopný podvozek a i se staženou střechou slušnou torzní tuhost. Nejvíc mu svědčí poklidná požitkářská jízda. Stejně jako jeho šestistupňové automatické převodovce.

Jak už to u aut s pevnou skládací střechou bývá, kapitolou samou o sobě je poměrně vysoká hmotnost – tenhle peugeot váží 1,7 tuny a 136koňový nafťák s tím má občas co dělat. Příliš hravé a komunikativní není ani řízení. Jenže v tomto případě vám nic z toho nebude vadit, pokud si uvědomíte, že Peugeot 308 CC není sportovní roadster, ale stylový, pohodlný a i překvapivě praktický kabriolet pro všední i nevšední dny.

  • Našli jste v článku chybu?