Peugeot začal prodávat v Česku rodinné MPV s označením 5008. Novinka se prodává v pětimístné nebo sedmimístné verzi, redakce Profitu otestovala benzinovou variantu s pěticí míst pro cestující.
Autor: Peugeot
Francouzi ukázali nové MPV poprvé loni v září na frankfurtském autosalonu. Jde o velkoprostorový vůz, který může mít pod kapotou čtyři různé motory s výkony od 110 do 163 koní. U českých prodejců se objevil letos v únoru se startovní cenou 434 900 korun. Profit otestoval pětimístnou verzi poháněnou zážehovým turbomotorem 1,6 THP.
TECHNICKÉ ÚDAJE |
model - Peugeot 5008 1,6 THP typ vozu - pětidveřové MPV motor - benzinový čtyřválec objem válců - 1,6 litru max. výkon - 115 kilowattů max. rychlost - 195 km/h zrychlení 0-100 km/h - 9,7 s spotřeba - 7,3 l/100 km kufr - 823/2506 litrů cena (základ) - 519 900 Kč |
Nový Peugeot nám nabídl konzervativní design s přídí podobnou modelu 3008 a zajímavými zadními svítilnami s trubicovými diodovými prvky. Největším překvapením karoserie byla prosklená střecha. Kabině vévodila nová palubní deska a masivní středový tunel. Řidiči se nabízela spousta moderní elektroniky, například elektronická ruční brzda, hill-holder (systém bránící nechtěnému couvání), vysouvatelný head-up-displej (průhledový) nebo systém varující řidiče před malou vzdáleností od vozidla jedoucího před ním. Také obrazovku navigace bylo možné stisknutím tlačítka zasunout do palubní desky jako v nějaké vesmírné lodi. Pro cestující ve druhé řadě jsme měli k dispozici příplatkový multimediální systém. Ten zahrnoval dvě barevné sedmipalcové obrazovky zabudované v opěrkách hlavy předních sedadel, propojovací konzolu, do které lze připojit nejrůznější typy přenosných audio/video zařízení a dvě bezdrátová sluchátka.
Vysoký Peugeot 5008 se v zatáčkách nehoupal, komfortně laděný podvozek perfektně držel stopu. Turbodmychadlo dokázalo naši šestnáctistovku razantně popohnat už při rozjezdu, 156 koní výkonu bylo více než dostatečných i pro dálnici. I ve vysokých otáčkách motoru bylo v kabině příjemné ticho. Příjemným překvapením bylo krátké a přesné řazení šestistupňového manuálu. Má nový Peugeot vůbec nějaké zápory? Při testu nám palubní počítač ukazoval spotřebu o půl litru vyšší, než udává výrobce. A třetí řada sedadel je jen za příplatek, přitom konkurenční Citroën C4 Grand Picasso má sedm míst už v základu. Celkově jsme ale model 5008 vyhodnotili jako povedené MPV, které poskytuje komfortní jízdu, velký kufr a zajímavé vymoženosti soudobé techniky.
JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ |
Peugeot 5008 je nabízen hlavně jako rodinný vůz, ale díky sedmimístné variantě a velkému kufru se může hodit i taxíkářům nebo ve firmě suplovat mikrobus. |