Menu Zavřít

Peugeot RCZ: sportovní kupátko z Rakouska

1. 7. 2010
Autor: profit

Zájemci o sportovní jízdu můžou u Peugeotu objednávat od 1. července nové kupátko. Jedná se o model RCZ, který prý otevírá novou etapu v historii „vozů pro potěšení“. Cena auta začíná na 650 000 korunách.

Autor: Peugeot

První etapa projektu RCZ byla zahájena v září 2007 na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu. Peugeot zde odhalil koncepční vůz a rozhodnutí o jeho uvedení na trh bylo přijato velmi rychle, během následujícího autosalonu v Ženevě v březnu 2008. Z konceptu se stal sériový model, který je montován ve specializovaném výrobním středisku v závodě Magna Steyr v rakouském Grazu. Tento závod se tradičně specializuje na výrobu exkluzivních vozů vyráběných v malých sériích.

CIF24

INTELIGENTNÍ AUTO
RCZ je prý nabité technologiemi. Patří k nim inteligentní kontrola pohonu sériově spojená se systémem ESP, pomoc při rozjezdu do svahu, multimediální systém vyšší třídy a bi-xenonové přední světlomety s nastavením. Přikoupit lze i karbonovou střechu.

RCZ je nové sportovní kompaktní kupé se čtyřmi sedadly, přičemž ta zadní jsou koncipována jen jako nouzová pro krátké trati nebo převoz dětí. Od počátku bylo konstruováno jako exkluzivní vůz, vyložená automobilová specialita. Naznačuje to už jeho název, je to první osobní Peugeot, který nepoužívá číselné označení s jednoduchou nebo zdvojenou nulou uprostřed. Jako průkopník nové identity značky nese karoserie písmena RCZ a nové logo lva.

Originální architektura auta jasně dává najevo jeho výjimečnost. Dvojité zaoblení střechy vozu a zadního okna, stejně jako dva hliníkové střešní oblouky nelze přehlédnout. Kabina je plná čistých křivek, ušlechtilých materiálů a špičkové technologie. Zadní přídavná sedadla se sklopnými opěradly otevírají přístup do poměrně velkorysého zavazadlového prostoru (od 384 do 760 litrů). Pohon zatím zajišťují dva motory, benzinový o objemu 1,6 litru se 115 kilowatty a naftový dvoulitr se 120 kilowatty. Později mají přijít dva další agregáty. O bezpečnost posádky se stará karoserie se třemi absorpčními kanály v přední části, účinný zádržný systém a aktivní kapota s pyrotechnickou aktivací.

  • Našli jste v článku chybu?
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).