Pivní trh ve střední a východní Evropě zažívá další velký obchod, při kterém se mění i majitel pivovaru Staropramen.
Autor: Martin Siebert
Jeho dosavadní vlastník, společnost Anheuser-Busch InBev, totiž prodala svoje podniky ve východní Evropě investiční společnosti CVC Capital Partners za 2,23 miliardy USD (38,6 miliardy korun).
Dvojka na trhu
CVC tak získá pivovary v Bosně a Hercegovině, Chorvatsku, České republice, Maďarsku, Černé Hoře, Rumunsku, Srbsku a na Slovensku, napsala agentura Reuters.
Anheuser-Busch InBev, který je největším pivovarem na světě, dodal, že cena za pivovary by se podle dohody mohla případně vyšplhat až na 3,03 miliardy dolarů, v závislosti na návratnosti investice pro CVC. AB InBev současně získá přednostní právo na odkup pivovarů v případě, že se je CVC rozhodne prodat. Dohoda by měla být dokončena v lednu 2010.
Skupinu pivovarů plánuje společnost CVC přejmenovat na StarBev. „Akvizice znamená pro CVC první investici v regionu a máme radost, že jsme koupili tak silné aktivity s tradičními značkami, zkušeným vedením a oddanými zaměstnanci,“ uvedl v prohlášení šéf CVC pro střední a východní Evropu István Szoke.
CVC vlastní po celém světě 51 firem s 280 000 zaměstnanci. Roční tržby těchto firem činí zhruba 88 miliard eur (2,3 bilionu korun).
Pivovary Staropramen jsou druhým největším výrobcem piva v Česku. Na tuzemském trhu mají zhruba patnáctiprocentní podíl. Kromě piv značky Staropramen prodává firma na českém trhu také značky Ostravar, Braník, Stella Artois nebo Hoegaarden.
Více na Aktuálně.cz.