BUDOUCNOST PARKOVÁNÍ V PRAZE - Kontroverzní zóny placeného stání se pravděpodobně rozšíří z Prahy 1, 2, 3, a 7 i do dalších městských částí.
O zavedení placeného stání mají zájem také v Praze 5 a 6. „A co nejdříve by je chtěla Praha 10 a Praha 8 v Karlíně,“ říká náměstek primátora Rudolf Blažek. Nejlepší podmínky přineslo loňské nařízení občanům s trvalým pobytem v příslušné městské části. Mohou v ní totiž za víceméně symbolický poplatek parkovat takřka neomezenou dobu.
Situaci však zcela kladně nehodnotí ani oni. Problémy nastávají v okamžiku, kdy za nimi přijede rodina, přátelé či řemeslníci. Ti totiž za parkování draze zaplatí – tedy v případě, že se jim vůbec zaparkovat povede.
Místní podnikatele pak komplikované parkování v blízkosti jejich provozovny připravuje o zákazníky. Kupříkladu pro restauratéry tak může být současná situace likvidační. Lidé, kteří v městské části se zpoplatněným parkováním dlouhá léta bydlí, ale přesto v ní z různých důvodů nemají trvalé bydliště, rovněž nadšeni nejsou. Za místo pro své auto totiž musejí zaplatit desetitisíce.
Zóny placeného stání byly zavedeny nejprve v levobřežní části Prahy 1 a v Praze 2 v listopadu loňského roku. „V březnu letošního roku se připojily Praha 3 a Praha 7. Ve všech těchto částech modré zóny placeného stání úspěšně fungují,“ stojí v červnové zprávě z jednání Rady hlavního města Prahy. „Cílem zřízení parkovacích zón na území městských částí Praha 2, 3 a 7 bylo zlepšit dopravní situaci v daných lokalitách a přispět k většímu pohodlí rezidentů,“ upřesňuje Rudolf Blažek.