AULNAY (han) - Zatímco německý Volkswagen pomalu ustupuje od své politiky společných platforem pro různé modely, francouzský koncern PSA Peugeot Citroën chce stejným způsobem ušetřit v příštích třech letech miliardu eur ročně. Řekl to minulé úterý v Aulnay prezident firmy Jean Martin Folz. Náklady na výrobu jednoho vozu se mají díky nové strategii využití stejných součástek ve více modelových řadách snížit v tomto období o 150 eur. Používání stejných součástek u různých modelových řad již pomohlo druhé největší evropské automobilce snížit náklady na výrobu jednoho vozu o 300 eur. PSA dodala, že plán na úsporu nákladů přispěje také ke zvýšení výroby. V roce 2006 by roční produkce měla činit čtyři miliony vozů, tedy o 26 procent více než v roce 2002. Prodej PSA loni stoupl o 4,3 procenta na 3,2 milionu vozů díky vyšší poptávce z Brazílie, střední a východní Evropy a Číny.
Jean Martin Folz také v Aulnay neskrýval uspokojení nad novými investicemi koncernu v českém Kolíně a slovenské Trnavě. Potvrdil, že severočeský Žatec, který Trnavě konkuroval, skutečně doplatil na neexistenci dálnice. „Na východ nepřesouváme výrobu ani tak kvůli nižším nákladům, jako kvůli nákladům dopravním, které hrají v našem odvětví ohromnou roli. Hledali jsme lokalitu s nejlepším napojením na východoevropské trhy, proto zvítězila Trnava,“ komentoval volbu automobilky Folz.
V městě na Váhu se bude od roku 2006 vyrábět 300 tisíc aut ročně. Nová automobilka se připojí k dalším evropským továrnám skupiny – PSA má šest závodů ve Francii, dva ve Španělsku a po jednom ve Velké Británii, Portugalsku a Itálii.
Současné výrobní kapacity skupiny jsou dnes doplněny o další továrny mimo Evropu - závody v Porto Real v Brazílii, v Buenos Aires v Argentině a ve Wuhanu v Číně.