Menu Zavřít

Playstation645

3. 6. 2004
Autor: Euro.cz

Test

Až v kupé BMW 645 Ci člověk pochopí, proč v bavorské automobilce vynalezli elektronickou vychytávku zvanou aktivní řízení. To, že se otáčky volantu přizpůsobují rychlosti jízdy, ve sportovním voze vypadá jako nejrozumnější věc pod sluncem. V převážné většině situací, které mohou na silnici nastat, má řidič ruce v základní poloze a jenom je při zatáčení mírně vychyluje. Není potřeba přehmatávat ani v ostrých zatáčkách, možná ještě tak při parkování. Zlepšuje se tím koncentrace na jízdu a řízení to natolik zjednodušuje, že si člověk připadá jako v závodní hře za volantem připojeným k Playstation2.
V ostatních ohledech BMW šestkové řady jako hra nepůsobí. Řidič v něm neztrácí pojem o rychlosti jako v modelech sedmičkové řady, kde je mezi sedmdesátkou a stočtyřicítkou rozdíl jen v poloze ručičky tachometru. Precizní ovládání jen dokresluje celkovou vyváženost kupé. Podvozek se chová kultivovaně – je tvrdý a při změně směru dokonale drží stopu, přesto pro posádku zachovává slušnou míru komfortu.
Vyladěnost BMW 645 se cení o to víc, neboť na poháněná zadní kola se přenáší „přinejlepším“ 333 koní. Zadní část přitom není při akceleraci neklidná, a to ani ve výjezdu ze zatáček. Až když člověk přejede na silnici, kde asfalt prokládají místa posypaná pískem, občas zabliká kontrolka systému elektronické stabilizace DSC. Vůz se výborně ovládá i bez něj a zůstává nezákeřný, ale na mokru by o jeho vypnutí měli uvažovat jen velmi zkušení řidiči.
BMW 645 Ci je luxusní sportovní automobil pro čtyři pasažéry (vzrostlejší se musí trochu uskromnit) s přijatelně objemným zavazadlovým prostorem a odpovídající spotřebou. Při testování týdeníkem EURO se pohybovala kolem 15,5 litru, aniž bychom se pouštěli do extrémních rychlostí. Na druhou stranu se nedá předpokládat, že by majitele automobilu za dva a půl milionu trápilo množství benzinu prolitého hrdlem nádrže. Pokud jeho výkon připadne někomu nedostačující a vlastnosti málo agresivní, v Mnichově připravují také výrazně dravější verzi, jež bude mít o pár desítek koní víc a před označením modelové řady tradičně písmeno M. M6 ale zní už spíše jako označení rakety s plochou dráhou letu.

BMW 645 Ci Coupé
Motor zážehový osmiválec
Objem 4398 cm3
Max. výkon 245 kW
Převodovka 6stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 250 km/h*
Průměrná spotřeba 11,7 litru na 100 km
Základní cena 2 468 000 Kč

* elektronicky omezena

Klady
- velmi pružný motor
- vynikající řízení
- vyvážené jízdní vlastnosti

FIN25

Zápory
Těžko vyčítat výrobci, že se během testování dostala do pravého předního světlometu voda a nastal zkrat. Takže bez výhrad.

  • Našli jste v článku chybu?