Plocha nákupních center v Evropě vzroste letos meziročně o 26 procent, k 1. červenci činila celková plocha nákupních center v Evropě 135,1 milionu metrů čtverečních. Dnes o tom informovala společnost Cushman & Wakefield.
Foto: Profimedia.cz
Za první pololetí roku 2011 byly v Evropě dokončeny více než 2,1 milionu metrů čtverečních nových nákupních center. To zhruba odpovídá objemu za stejné období roku 2010. Přitom 90 procent z těchto prostor připadá na nová nákupní centra (celkem jich bylo postaveno 71), zbývajících 10 procent tvoří rozšíření současných projektů.
„Díky opatrné expanzi maloobchodníků a omezené nové nabídce se trh jeví jako předvídatelnější. Pokles obratu v roce 2009 byl nakonec mnohem menší, než se očekávalo. Vývoj v roce 2010 i letos byl pozitivní, nebo přinejmenším stabilní. To evidentně povzbudilo investiční aktivity v letošním roce,“ uvedl vedoucí týmu výzkumu trhu společnosti Cushman & Wakefield pro ČR a Slovensko Alexander Rafajlovič.
Jak firma uvádí, budou-li všechny naplánované projekty dokončeny včas, celková výstavba v Evropě za rok 2011 dosáhne 6,8 milionu metrů čtverečních a překročí o 26 procent výsledky loňského roku. Více než polovina nových prostor (58 procent) připadala otevřených v prvním pololetí 2011 na střední a východní Evropu. Obzvláště dobře si podle firmy vedly Rusko, Turecko a Polsko.
Na rok 2012 se v celé Evropě plánuje otevření nákupních center o celkové ploše 5,8 milionu metrů čtverečních. Konečný výsledek bude záviset na poptávce nájemců a tempu zotavování ekonomiky.