Společnost ČEZ začala od června nabízet plyn domácnostem. Konkurovat chce cenou, která má být v porovnání s největším hráčem na trhu, firmou RWE, do konce příštího roku o pět procent nižší. „Pro zákazníky to znamená roční úsporu až několik tisíc korun,“ spočítal generální ředitel ČEZ Martin Roman. Svou nabídku ČEZ odůvodňuje tím, že nakoupil plyn výhodně na spotovém trhu. RWE naopak svazují podle ředitele obchodní divize ČEZ Alana Svobody dlouhodobé kontrakty.
ČEZ vstupuje do konkurence s RWE v další oblasti trhu. RWE totiž minulý měsíc oznámila vstup na trh s elektřinou pro domácnosti, kde je hlavním hráčem v ČR právě ČEZ. Zákazníkům slibuje u silové elektřiny slevu deset procent proti konkurenci, jednorázové bonusy ve výši až 500 korun a nezvýšení ceny odebírané elektřiny až do konce roku 2011. Během příštích let chce plynárenská firma na českém trhu s elektřinou získat dvouciferný podíl.
Odborník na energetiku společnosti PricewaterhouseCoopers Audit Richard Rezner podotýká, že konkurence na českém energetickém trhu se vyostřuje a těžit z toho bude zákazník. „Obecně ochota zákazníků měnit dodavatele je však zatím velmi malá, důvodem může být zejména malá informovanost a nechuť k jakékoli administrativě,“ uvedl. Přesto dodavatele plynu mění čím dál více zákazníků. Zatímco v roce 2008 podstoupilo změnu podle Energetického regulačního úřadu necelých 600 odběratelů, vloni jejich počet přesáhl 33 000. Největší podíl na trhu má dosud RWE s 67 procenty, Pražská plynárenská pak ovládá zhruba 12 procent, následují Vemex, E.ON a další.