Odchod pijáků z hospody do obýváku s lahváčem nebo PET lahví je pro české pivovary stále větším strašákem. Podíl sudového piva se každoročně snižuje na úkor toho prodávaného v regálech obchodů. Plzeňskému Prazdroji se ale loni podařilo tento trend zvrátit, když v meziročním srovnání jeho hospodští načepovali o dvě procenta piva více. Souběžně s tím rostl i počet prodaných lahví a plechovek, podle oficiálních zpráv Prazdroje o pět procent.
Celkově pak rodina zahrnující značky Gambrinus, Pilsner Urquell, Radegast a Velkopopovický Kozel v roce 2018 prodala 7,2 milionu hektolitrů piva, což je o 273 tisíc hektolitrů více než předloni.
„Češi milují ležáky, což potvrdil i loňský rok, kdy rostl zájem nejen o Radegast Ryze hořkou 12, ale také tradičně o Pilsner Urquell nebo ležáky značky Gambrinus“ tvrdí Tomáš Mráz, obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje. 1