Menu Zavřít

Po čem manažeři touží

19. 11. 2008
Autor: Euro.cz

Na nejprodávanější naftové verzi se těžko hledá chyba

První test nové A4 se týkal především unikátních technologií ve spojení s nejsilnější možnou motorizací a sportovním nastavením podvozku. Faktem je, že takto upravená A4 je opravdu hodně rychlé a hbité auto, avšak těžiště prodejů bude spočívat přece jenom někde jinde. Už proto, že Audi si za technologické vymoženosti nechává přímo královsky zaplatit. Základní verze A4 přijde zhruba na sedm set tisíc korun, dříve testované sportovní provedení téměř na dva miliony. To je rozdíl opravdu nevídaný. Prodeji rozhodně neprospěje, když si zákazník uvědomí, že by ze salonu mohl za cenu jednoho auta odjet skoro se třemi zvenčí stejnými vozy.
Oprostíme-li se tedy od myšlenky sportovního vyžití, zůstane nám za zhruba polovinu ceny úplně jiné auto. A ve svém zaměření možná ještě lepší. Základ techniky, která Audi posunuje tolik dopředu, totiž zůstává a v kombinaci s naftovým pohonem za rozumnou cenu přichází na scénu nový prvek – typický zákazník o třídu vyššího modelu A6. Nová A4 totiž do takové míry konkuruje vyššímu modelu, že do příchodu nástupce A6 téměř nemá smysl váhat.
Dieselový čtyřválec a šestistupňová převodovka, slušný vnitřní prostor a velmi kvalitní a dobře nastavené podvozky, tím Audi na svou šestku lákalo nebývalé množství klientů. Dokonce i představitelé Evropské asociace výrobců automobilů o Audi prohlašují, že jde o nejdynamičtěji se rozvíjející automobilku na světě. A mimochodem, spolu s Audi tak označují i Škodu Auto. Manažerská klasika se prostě v modelu A6 nezapře. Ale (a mohlo by se to rychle stát pravidlem) A4 má v tomto směru také ambice. Zmiňovaný komplex kolem pohonu je jedním z možných argumentů, cena v rozumném provedení také, vnitřní prostor je v podstatě stejný, a díky novému podvozku, novému designu, rozložení hmotnosti a jízdním vlastnostem má tohle auto dokonce navrch. Konkurence možná disponuje v obdobné motorizaci pár koňmi navíc, ať už jde o Mercedes C220 nebo BMW 320D, ale A4 se oproti nim nechá vytáčet až k pěti tisícům otáček a disponuje pro daný účel vynikajícím novým konceptem řízení. Servotronic totiž dokáže v závislosti na rychlosti vozu měnit strmost řízení, což je vychytávka, kterou lze adekvátně docenit až při dlouhých cestách po dálnici. Na druhou stranu skutečnost, že ve stotřicítce stačí na přejetí z pruhu do pruhu třetinový pohyb volantem oproti padesátce, je nutné nejprve zažít a zvyknout si na ni.
Chování vozu na silnici je velmi předvídatelné. Práce s rozložením hmotnosti téměř odstranila typickou nedotáčivost, kterou způsoboval po léta prosazovaný model uložení převodovky před přední nápravu. Menší šestnáctipalcová kola přispějí k pohodlí cestování. A4 (pokud navzdory sloganu automobilky nečekáme nejsportovnější sedan své třídy) nabízí nebývalý komfort, precizní zpracování, hromadu moderních technologií a skvělé jízdní vlastnosti, v dané motorizaci i za rozumnou cenu. Dieselový čtyřválec v provedení common rail při běžném denní dojíždění do práce a delších víkendových cestách ukazoval kombinovanou spotřebu šest a půl litru. Není to sice zrovna údaj, která by koreloval s hodnotami, jež uvádí automobilka, avšak i přesto jde o velmi slušnou hodnotu. Výtky může vyvolat snad jen příplatková výbava, až nepřiměřeně drahá. Například taková banalita, jako jsou sklopná zrcátka, přijde na jedenáct tisíc korun.

Klady:
Technologie
Vnitřní prostor
Design
Jízdní vlastnosti

Zápor
Cena doplňkové výbavy

bitcoin_skoleni

Tabulka: Audi A4 2.0 Tdi
Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem: 1968
Převodovka: šestistupňová mechanická
Výkon: 105 kW
Nejvyšší rychlost: 215
Zrychlení: 9,4
Cena: 927 000 Kč – testovaný vůz

  • Našli jste v článku chybu?