Menu Zavřít

Po Ostravě Černý most

20. 6. 2002
Autor: Euro.cz

IKEA

bitcoin_skoleni

PRAHA (zdf) – Švédská nábytkářská firma IKEA hodlá postavit v příštím roce na Černém mostě svůj druhý pražský obchodní dům. Zatím v Česku provozuje tři obchodní domy, v nichž lidé v minulém roce utratili 2,043 miliardy korun, tedy o devatenáct procent více než v roce 2000. Letošní plán počítá s přírůstkem o sedmnáct procent na 2,395 miliardy. Okolo pěti procent ze zmíněné čátky zákazníci nechají ve firemních fast-foodových restauracích, které loni utržily devadesát milionů, letos by jejich příjmy měly být o dalších třiadvacet milionů vyšší.
Firma v tuzemsku prodává své zboží od roku 1991, kdy otevřela provizorně menší prodejnu v tehdejším pražském obchodním domě DBK. První plnohodnotný obchodní dům IKEA funguje na pražském Zličíně od října 1996, poté přibyla prodejna v Brně a loni v říjnu v Ostravě.
Plánovaný obchodní dům na Černém mostě má být s 23 tisíci čtverečních metrů plochy zhruba o pětinu větší než zličínský. „Bude to nejnovější model obchodního domu,“ říká šéfka firemní komunikace Ivana Hrdličková.
Ve všech třech městech společnost provozuje nejen své obchodní domy, ale také nákupní centra pod značkou Shopping Park. Jaké příjmy nákupní centra přinášejí, však nesdělila. Jedním z největších nájemců je Tesco se svými hypermarkety.
Postavením čtvrtého obchodu v Česku expanze firmy pro nejbližších pět let zdánlivě skončí, IKEA se bude věnovat rozšiřování a modernizacím současných prodejen, což odpovídá i celkové světové politice firmy. „Pro následujících deset let jsme se rozhodli neexpandovat na nové trhy, ale rozvíjet se v zemích, v nichž už jsme,“ uvedl před časem pro týdeník EURO asistent prezidenta společnosti Jesper Brodin. Dodal, že jedinou výjimkou má být Japonsko, do nějž chce firma během tří až čtyř let proniknout.

  • Našli jste v článku chybu?