Menu Zavřít

Po patnácté

18. 4. 2003
Autor: Euro.cz

Tiscali

FIN25

PRAHA (oh) – Společnost Tiscali vstoupila do boje o zákazníka připojujícího se k internetu jiným způsobem než přes vytáčenou linku výrazně. Firma od minulého týdne nabízí tři možnosti vysokorychlostního přístupu k internetu – prostřednictvím technologie ADSL, přes satelit a bezdrátově technologií Wi-Fi. „Rychlý internet, který byl zatím dostupný pouze ve velkých městech, se rozšířil na celou republiku,“ tvrdí Naveed Gill, ředitel české pobočky Tiscali.
Vysokorychlostní připojení k síti prostřednictvím služby ADSL je prý dostupné z více než 75 měst Česka, ceny jsou hodně podobné konkurenci, začínají na 1450 korunách včetně pronájmu potřebného modemu. Tiscali se stala patnáctou firmou na domácím trhu, která vysokorychlostní internet prostřednictvím pevné linky poskytuje. „Nejsme zcela spokojeni s velkoobchodní nabídkou Českého Telecomu na přeprodej ADSL, proto jsme se rozhodli nabídnout i další dvě možnosti přístupu k internetu,“ říká vedoucí marketingu Jana Rambousková. Připojení přes satelit je určené především pro klienty mimo dosah ADSL, ale finančně náročnější. Pořízení a instalace paraboly stojí nejméně třiačtyřicet tisíc korun, měsíční paušály jsou pak o něco levnější než tarify ADSL v odpovídajících přenosových rychlostech.
Velkou budoucnost vidí Tiscali v přístupu na síť prostřednictvím bezdrátové technologie Wi-Fi. Firma hodlá do konce letošního roku zprovoznit minimálně dvacet otevřených přístupových bodů po celé republice. „Jejich dosah se pohybuje od sta do tři sta metrů, máme také připraven partnerský model pro kavárny, benzinové stanice či univerzity,“ vysvětluje Rambousková. Lokální sítě Wi-Fi v některých oblastech již provozuje například Český Telecom, Eurotel, Globe Internet, WIA a řada dalších firem.
Tiscali zatím neoznámila cenu za používání jejich Wi-Fi sítě, je však zřejmé, že vyhraje model předplacených služeb podobný systému mobilních operátorů. „Cena hodinového, denního či týdenního zatím není stanovena, byznysmodel se bude vyvíjet podle vývoje počtu klientů a partnerů,“ tvrdí ředitel B2B segmentu Zied Erebai. Informace týdeníku EURO hovoří o tom, že by měl předplatný kupon na jedno 24hodinové připojení stát kolem padesáti korun. V jednom má však Naveed Gill jasno: „Stejně jako se Tiscali stala jedničkou ve vytáčeném připojení k internetu, budeme také vedoucí firmou v poskytování širokopásmového přístupu k síti.“

  • Našli jste v článku chybu?