Budějovický Budvar zvedne zřejmě příští rok ceny piva, které nabízí v takzvaných promočních akcích v obchodech při slevových akcích. Růst cen bude několikaprocentní. Nejde o reakci na zdražení cen piv Plzeňského Prazdroje, ale o následek toho, že ceny v těchto akcích byly příliš nízké. Řekl to ředitel Budvaru Petr Dvořák.
Pivovar Samson z belgicko-brazilské skupiny AB InBev nyní vyhodnocuje dopady nárůstu cen vstupů z důvodu nepříznivé sklizně sladovnického ječmene. Řekl to ředitel Pivovaru Samson Daniel Dřevikovský. Jestli pivovarceny zvýší, neuvedl.
Plzeňský Prazdroj od 1. října zvýší ceny některých piv v průměru o 3,7 procenta. Zdražení se dotkne především balených i čepovaných ležáků. „My naši cenovou politiku neodvádíme od Prazdroje. Vstupujeme do našeho rozpočtového procesu a na ceny budeme koukat, ale v tuhle chvíli nedokážu vůbec říct, o kolik a jak, spíš půjdeme podle jednotlivých produktů,“ řekl ředitel Budvaru Petr Dvořák.
Dvořák si myslí, že je prostor ceny ve slevových akcích zvednout. Nejdřív ale potřebuje znát analýzy a ceny výrobních vstupů. „Obecně jsem přesvědčený o tom, že ty promoční ceny jsou příliš nízké. V minulosti byly hodně nízké, teď bude potřeba nějakých dílčích změn. Nejsme teď připraveni, do konce roku nemáme nic naplánovaného. Nemyslím si, že dřív než po Novém roce budeme něco upravovat,“ řekl ředitel Budvaru.
Nečekaná spolupráce. Budvar pouští na pípu minipivovary
Růst by měl být v jednotkách procent. „Nepředpokládám, že bychom měli skákat nějak dramaticky. Spíš se díváme na ty promoční ceny, které máme, než čistě na ceníkové ceny. Potřebuju vědět, jak se vyvinou ceny surovin a všech ostatních věcí, a hlavně, abych dostal jasný přehled cen vstupů. Jsme na začátku toho procesu,“ řekl Dvořák.
Přímou reakci na zdražení Prazdroje neplánuje ani českobudějovický Pivovar Samson. Teď vyhodnocuje dopady nárůstu cen vstupů, což zapříčinila nepříznivá sklizeň sladovnického ječmene. „Máme vlastní cenovou politiku, kterou nevážeme na změny cen u jiných pivovarů,“ řekl generální ředitel Samsonu Daniel Dřevikovský.
Budvar měl loni tržby 2,47 miliardy korun, meziročně klesly o necelá tři procenta. Téměř o sedm procent byl nižší zisk před zdaněním, 314,7 milionu korun. Budvar loni prodal 1,547 milionu hektolitrů piva, meziročně klesl výstav o čtyři procenta, a to navzdory vyššímu exportu. Pivovar se 670 zaměstnanci loni vyvezl rekordní objem piva. Do 76 zemí exportoval více než 990 tisíc hektolitrů piva, meziročně o 1,5 procenta více.
Pivovar Samson loni meziročně zvýšil tržby o 6,3 procenta na 89,1 milionu korun, zisk nezveřejnil. Výstav loni vzrostl z 82 800 hektolitrů na 88 tisíc hektolitrů. Prodej piva se loni zvýšil především v Česku, meziročně o 25 procent.
Dále čtěte: