Firma dosud prodávala notebooky a PC jen přímým způsobem
Počítačová firma Dell, která dosud prodávala notebooky a stolní počítače jen přímým způsobem, zamířila do českých obchodů. O distribuci produktových řad Vostro a Inspiron se budou starat velkoobchodní partneři 100 Mega Distribution a SWS plus zhruba padesátka certifikovaných partnerů pro středně velké firmy. Od června jsou notebooky a PC této značky dostupné například v řetězci ElectroWorld či u menších prodejců IT zboží.
Dell jako jediná společnost z velkých počítačových značek donedávna prodával produkty výhradně napřímo - prostřednictvím svých obchodníků, internetu a telefonu, a nepřímému distribučnímu modelu se vyhýbal. Zesílený boj s konkurencí však i tuto firmu dotlačil k rozhodnutí rozšířit formu prodeje o partnerské kanály.
Do síťových elektroobchodů, hypermarketů a specializovaných počítačových obchodů budou produtky dodávat velcí distributoři 100 Mega a SWS, do výběrových řízení ve firmách bude nadále Dell vstupovat sám, ale zároveň prostřednictvím partnerů, například systémových integrátorů. Pro tuto formu spolupráce Dell vytvořil program PartnerDirect, v rámci kterého si budou jednotliví partneři rezervovat své „klienty“, aby se do jednoho tendru nepřihlásilo více firem s nabídkou počítačů Dell a nesoupeřily mezi sebou.