Menu Zavřít

Pod 15 procent? Nikdy. Porsche si drží nejvyšší marži mezi automobilkami

12. 5. 2016
Autor: archiv

Porsche už dlouhé roky vzbuzuje závist u konkurentů. S železnou pravidelností dosahuje nejlepších marží v odvětví, žádný jeho rival není schopen dostat z každého eura příjmů patnáct centů. V tom se mu přibližuje pouze Ferrari.

„Patnáct procent je pro Porsche obrazně řečeno posvátná kráva. Toho se nevzdáme,“ řekl finanční šéf značky Lutz Meschke v rozhovoru pro ANE. Dodal, že automobilka nyní musí učinit „zásadní“ střednědobé investice, aby se vyrovnala se stále přísnějšími požadavky kladenými na emise CO2. Porsche počítá se zavedením úsporné plug-in hybridní technologie u všech svých vozů včetně modelu 911.

Meschke odhadl, že to přinese zvýšené náklady na jeden vůz ve výši 10 tisíc eur (270 tisíc korun). A dodal, že to už by si nákup nového Porsche mohli rozmyslet i movití zákazníci značky.

Navíc Porsche investuje v současnosti jednu miliardu eur do svých německých závodů ve Stuttgartu a Weissachu, kde se chystá vyrábět elektromobil Mission E. V této částce nejsou zahrnuty náklady na vývoj automobilu. Dále bude letos vydáno v přepočtu více než osm miliard korun na informační technologie, což by mělo zajistit, že automobilka bude „držet krok s dobou,“ řekl Meschke.

bitcoin_skoleni

Přečtěte si o speciální edici Audi R8

Ostré Audi R8 oslavuje závodní úspěchy speciální edicí

Audi R8 V10 Plus selection 24h

Loni bylo Porsche nejvýdělečnější automobilkou světa. Výrobce uvedl, že průměrná marže dosáhla 16 procent a příjmy z prodejů aut vzrostly o 25 procent a provozní zisk také o pětadvacet procent na 3,4 miliardy eur (91,8 miliardy korun). Porsche prodal o něco více než 225 tisíc aut (+ 19 procent).

Nejbližší konkurent Ferrari oznámil, že v roce 2015 dosáhl u svých vozů průměrné marže 15,5 procenta. Pro srovnání, například Škoda Auto má hrubou marži 8,13 procenta, ale třeba takový Volkswagen jen 2,6 procenta.

  • Našli jste v článku chybu?