Porsche už dlouhé roky vzbuzuje závist u konkurentů. S železnou pravidelností dosahuje nejlepších marží v odvětví, žádný jeho rival není schopen dostat z každého eura příjmů patnáct centů. V tom se mu přibližuje pouze Ferrari.
„Patnáct procent je pro Porsche obrazně řečeno posvátná kráva. Toho se nevzdáme,“ řekl finanční šéf značky Lutz Meschke v rozhovoru pro ANE. Dodal, že automobilka nyní musí učinit „zásadní“ střednědobé investice, aby se vyrovnala se stále přísnějšími požadavky kladenými na emise CO2. Porsche počítá se zavedením úsporné plug-in hybridní technologie u všech svých vozů včetně modelu 911.
Meschke odhadl, že to přinese zvýšené náklady na jeden vůz ve výši 10 tisíc eur (270 tisíc korun). A dodal, že to už by si nákup nového Porsche mohli rozmyslet i movití zákazníci značky.
Navíc Porsche investuje v současnosti jednu miliardu eur do svých německých závodů ve Stuttgartu a Weissachu, kde se chystá vyrábět elektromobil Mission E. V této částce nejsou zahrnuty náklady na vývoj automobilu. Dále bude letos vydáno v přepočtu více než osm miliard korun na informační technologie, což by mělo zajistit, že automobilka bude „držet krok s dobou,“ řekl Meschke.
Přečtěte si o speciální edici Audi R8 Ostré Audi R8 oslavuje závodní úspěchy speciální edicí |
Loni bylo Porsche nejvýdělečnější automobilkou světa. Výrobce uvedl, že průměrná marže dosáhla 16 procent a příjmy z prodejů aut vzrostly o 25 procent a provozní zisk také o pětadvacet procent na 3,4 miliardy eur (91,8 miliardy korun). Porsche prodal o něco více než 225 tisíc aut (+ 19 procent).
Nejbližší konkurent Ferrari oznámil, že v roce 2015 dosáhl u svých vozů průměrné marže 15,5 procenta. Pro srovnání, například Škoda Auto má hrubou marži 8,13 procenta, ale třeba takový Volkswagen jen 2,6 procenta.