Andersen Consulting
PRAHA (ČTK) – Celosvětová poradenská společnost Andersen Consulting, která se specializuje na otázky řízení a informační technologie, ukončí o půlnoci 31. prosince činnost pod dosavadním jménem. Do Nového roku vstoupí pod názvem Accenture. „Od roku 1989, kdy jsme organizaci založili, se firma velice změnila, takže přijetí nového jména a identity je logicky dalším krokem v naší strategii růstu, uvedl Joe Forehand, vedoucí partner a celosvětový generální ředitel Andersen Consulting. Forehand tvrdí, že jméno Accenture, jež vzniklo spojením slov accent (důraz) a future (budoucnost), vyjadřuje nynější charakter organizace: firmu překračující hranice tradičního poradenství. Autorem názvu je v Norsku působící konzultant Kim Petersen.
O změně názvu rozhodl srpnový výnos nezávislého rozhodce ve sporu Andersen Consulting se společnostmi Andersen Worldwide a Arthur Andersen. Verdiktem byly Andersen Consulting zároveň prominuty veškeré povinnosti vůči odpůrcům, a to včetně povinnosti uhradit ukončení smlouvy.
Andersen Consulting nyní prochází obdobím přeměny na společnost, která se aktivně podílí na vytváření „Nové ekonomiky . Více než 65 tisíc pracovníků ve 48 zemích světa pracuje s klienty ze širokého spektra odvětví na propojování lidí, procesů a informačních technologií s jejich strategiemi.