Auto - reprezentaceMnoho českých podnikatelů volí jako vůz do firmy obligátní Škodu Octavia. Proč do ní ale neobjednat naftový silný motor? I Octavii je přeci čím odlišit!Desítky tisíc Octavií popojíždějících po českých silnicích už zcela odebraly tomuto modelu jakoukoliv vnější výjimečnost.
Auto - reprezentace
Mnoho českých podnikatelů volí jako vůz do firmy obligátní Škodu Octavia. Proč do ní ale neobjednat naftový silný motor? I Octavii je přeci čím odlišit!
Desítky tisíc Octavií popojíždějících po českých silnicích už zcela odebraly tomuto modelu jakoukoliv vnější výjimečnost. Tu lze ale hledat uvnitř. Krom možnosti odlišení se podstatně vyšším stupněm výbavy vozu lze objednat i naprosto unikátní pohonnou jednotku - šestadevadesátikilowatový diesel. Navrch není prakticky nic patrné - prakticky tatáž plastová palubní deska, totéž zabudované panelové autorádio. První zmínka - velmi, velmi skromná - o výjimečnosti spí na řadicí páce: pozorný pozorovatel totiž zaznamená schéma zahrnující šest převodových stupňů. Tahle šestka řazená při sto dvaceti umí vést auto po dálnici stošedesátkou za slabých šest litrů. Jako Dr. Jekyll umí takováto Octavia jezdit v běžném provozu za pět a půl litru nafty. Jako šedá myška ve štrúdlech před semafory. Ovšem proměnná geometrie turbodmychadla z ní umí udělat i pořádně rozezleného Mr. Hydea, který při otáčkách kolem dvou tisíc za minutu je ochotný vystartovat bez respektu na kohokoliv ve svém okolí. Většinou ho ale rychle nechá za sebou.
FOTO: ŠKODA